fredag 9 januari 2015

Oprofessionell i sin yrkesroll

Inatt fick jag sova, äntligen. Jag har nog kommit på knepet, att äta något innan jag lägger mig så jag är ordentligt mätt. Inget onyttigt får det nog vara, det är nog det som ger halsbrännan :/ Vi får väl se inatt då det strax blir fredagsmys med chips här!

Jag lämnade kidsen på skolan och förskolan idag vilket passade sig perfekt eftersom jag vaknade utvilad :) Dock lade jag mig på sängen en stund när jag kom hem, slocknade direkt och sov som en gris i nästan två timmar. Det var ju skönt och nu måste jag ju verkligen vara utvilad! Därefter for jag till Tornby där jag mötte upp mannen och vi intog lunch på IKEA, mys! När M åkte tillbaka mot jobbet tog jag en sväng på H&M och POP innan jag for ut till ett jätteskumt ställe för att hämta ett paket. Hamnade liksom på ett öde lager där mitt paket låg intryckt i hörnet av något litet skrymsle, nästan påväg tillbaka till Spanien :/ Nu har jag massor nytt fint till grabbarna iaf, från Zara... (Ni ska få se!).
Efter den lilla utflykten åkte jag och kompletterade lite på Maxi och sen full rulle hem för att hämta kids. Jag mötte upp mormor och morfar som hade lovat Elton en övernattning och sedan for jag och Ellioth hem för omklädning och vidare mot hans innebandyträning. Jag är ju verkligen ingen sportmorsa för fy vad trist det är att sitta där och glo och heja :/
Min innebandykille är ju tveksamt världens finaste iaf <3

Ni är några som frågat angående personalen på förlossningen, vilket jag nämnde i ett tidigare inlägg. Vem är det man ska passa sig för undrar ni?:) Det handlar alltså om en person vilken jag inte anser är professionell i sin yrkesroll, av personliga skäl. Arbetar man med människor måste man kunna skilja på arbete och privatliv, i alla situationer. Men denna människa lider av sådan svartsjuka (obefogat mot mig) att hon inte kan. Jag har bett om ömsesidig respekt men inte ens det kan hon ge respons på och då anser jag att man är oprofessionell i sitt yrke. Om denna person mot förmodan skulle jobba när jag ska föda barn kommer hon inte vara välkommen på mitt rum (såvida hon inte är den sista undersköterskan på jorden och hon måste laga min trasiga lustgas xD). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar