onsdag 17 december 2008

Stress


Såhär ser det ut hemma hos oss på morgonen...
Ellioth är supertrött och vill inte vakna,
utan gömmer sig under kudden,
för att senare vilja somna om när han får välling i min famn!
Både han och jag är vana att få sova länge ju :)
Men jobbet går bra,
tycker verkligen att det är jätteskoj!
Sitter som sagt både på Norge- och fakturafrågor nu,
så det är roligt att det går framåt...(sakta men säkert!)
Det är verkligen en målgrupp som passar mig att prata med.
Jag försöker vara artig, och dem är det verkligen tillbaka!
När man väl slutat jobba börjar stressen,
min eftermiddag såg ut ungefär såhär:
Hem och försöka få i Ellioth mat,
vilket tar sin lilla tid då han illskriker och ålar sig som en orm...
Sätta på en maskin tvätt,
vika ren tvätt,
diska...
Sen iväg till Ikea för att inhandla det sista till julfesten imorgon...
Hem och käka middag och samtidigt spana på Bonde söker fru.
Efter det blev det dusch av både unge & mamma,
och nu tänker jag krypa i säng...
Är skitnojjig för imorgon,
då åker ju p-staven ut!
Kommer få lugnande,
det pga av att insättningen av den gick käpprätt åt helvete!
Så vi får se om jag överlever :)
Puss & Godnatt

2 kommentarer:

  1. Varför ska du ta ut p-staven? Är det en till unge på gång ;) ? Kram Frida

    SvaraRadera
  2. Ska ni börja tillverkningen av ett syskon till Ellioth?

    SvaraRadera