tisdag 16 december 2008

Earthquake

Var så himla trött när jag steg ur sängen imorse,
och när jag klev ur duschen sov jag nästan :)
Då hörde jag att det började skramla och så fick jag se att
hela hyllan skakade...Försökte hålla fast den,
och trött som jag var lutade jag mig för att titta under hyllan,
ifall någon katt smugit in och låg och kliade sig...Haha!
Men då fick jag se att det gick vågor på tvålen
på handfatet också...
Började undra vad grannarna bredvid höll på med,
eller var det kanske en jordvbävning?
Haha, naejva?

Så slog jag på Nyhetsmorgon och där rullar det:
"Jordbävning i Skåne, folk ramlade ur sina sängar, hus skadade..."
På Nyheterna sen berättar dem att det inträffade 06.15-06.20 (precis när jag klev ur duschen) och att det var 4,5-5 på Richtersgalan...

Måste ju varit det jag kände va?
Ringde och frågade mamma & pappa om dem märkte något,
men inte?
Det kanske är för att vi bor ganska högt upp?

Coolt tycker jag
(om nu ingen blev skadad?)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar