fredag 22 oktober 2010

Typiskt.

Elton sover alltid hela nätter. Men inatt bestämde han sig för att vara ett litet monster och vara vaken mellan 01.40 och 04.30, jättekul när jag ska upp och skriva tenta idag...:(

Jag har bestämt mig, lärarutbildningen och att studera på universitet är inget för mig. Jag ser inte varför jag ska kunna hantera det akademiska språket och lära mig forska för att bli förskolelärare?!
Jag ska söka andra utbildningar, som undersköterska (snacka om easy!!) och även söka jobb! Jag sitter hellre på Ica resten av mitt liv än att lära mig forska. Jag hatar universitet och deras påhitt!

Godnatt!

5 kommentarer:

  1. varför nedervärdera andra yrken som du inte har en susning om??

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig. Jag pluggade ett år på högskolan och det var det tråååkigaste jag har gjort i mitt liv. Dom har ju ingen kontakt med verkligheten för f*n...skriva massa pm hit och dit...nee sen dess har jag jobbat inom handels och har inte ångrat mig en sekund! Jag funderar fortfarande på vad jag ska bli när jag blir stor. Kram Frida 26 år

    SvaraRadera
  3. Sofia. Jag känner inte dig men har ändå skaffat mig en bild av dig under två års tid när jag har läst din blogg. Ta inte det här på fel sätt nu, men redan när du skrev att du skulle börja på lärarutbildningen så visste jag att du skulle hoppa av. Varför vet jag inte, jag bara visste det. Ge inte upp bara för att det känns svårt! Jag går själv lärarutbildningen och har skrivit exakt den tentan som du håller på med nu. Och jag hade exakt samma ångest som du har nu. Jag tänkte också ge upp och skita i allt. Det är din första tenta, självklart känns det läskigt! Men det är inte hela världen om man inte klarar en tenta. Bara att göra om den. Och det akademiska språket, gud vad jag hatade det! Men lärarutbidlningen är sååå mycket mer! Så som jag uppfattade det så tyckte du att det var jätteroligt när du hade praktik för några veckor sen. Och det är ju det läraryrket går ut på! Inga tentor och inget akademiskt språk, utan ren undervisning! Försök håll fast vid det. Och ge inte upp bara för att det är svårt! Kom igen, jag tror på dig! Kram

    SvaraRadera
  4. Ge det lite tid. Inkørningsperioden som student ær rætt lång. Till næsta tenta kommer du hænga med mer i svængarna, språket och jargongen. Har du klarat av NV ska lærarprogrammet inte vara något problem tror jag. Jag var sjælv otroligt osæker på huruvida jag skulle fortsætta på min utbildning, eller ens univeristetet, under de førsta två åren. Dærefter slæppte det och allt blev toppen! Orkar och vågar man bara bita ihop ær det væl vært det!

    You can do it!

    SvaraRadera
  5. Vet inte hur det ser ut i lkpg men i mjölby är det 3 terminer till uska och det är gymnasiellt och väldigt enkelt... Hoppas du lyckas med lärarutbildningen, jag kände själv hur jag inte skulle klara av det då det verkar så svårt. Därför jag inte läste det...

    SvaraRadera