fredag 15 oktober 2010

FYND!

Idag har jag hunnit med tusen saker. När klockan slog 9.15 hade jag bäddat rent alla sängar och städat hela lägenheten (dammat, dammsugat och moppat!). Därefter slängde jag mig i duschen, pimpade mig lite, ringde några viktiga samtal och innan 11 var jag nere på stan och Espressohouse där jag satte mig och pluggade med Jessica. Efter ett par timmar där satte vi av för lunch på Thai Coconut, MUMS! Därpå var i väl värda en liten runda på stan...
Det var dags för en ny vinterjacka för mig. Den jag har fick jag av min mamma när jag gick i femman. Ja, ni hörde rätt, FEMMAN! Jag var alltså 11 år när jag fick jackan och idag är jag 26. Dags för en ny? JA! Tänkte att det var dags att unna sig en lite dyrare kanske? Har varit sugen på en Fjällräven, men över 5000kr för en jacka? Nej, inte när man har två barn som ska ha jackor, overaller osv. Tänkte att jag ändå kunde unna mig en någorlunda dyr, satte en gräns på sisodär 1500 kr, men har aldrig hittat någon som föll mig i smaken. Vill inte ha någon med en massa lurv på luvan (uff!) och det är det ju tamejtusan på varenda jacka. Men så idag uppenbarade sig "den där" jackan som jag sålänge letat efter :) Och jo, den höll sig inom ramen för maxpriset också. Vad jag gav? 349:-, jajjemän! Och vart jag hittade den? H&M:s barnavdelning :) Tackar!


Fina, vackra, alldeles underbara...:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar