onsdag 27 oktober 2010

Alla mammor är dåliga utom jag!

Skrev tenta hela natten. Inte bokstavligt talat utan i mina drömmar. Vaknade helt förstörd med jordens skallebäng. Så när Elton var ivägskickad till dagmamman kröp jag ner i sängen en timme till för att kurera mig. Vaknade sedan pigg och glad igen. Jäkla skittenta, den dödar mig!

Det var någon som blev upprörd över att jag lätt Ellioth åka i framsätet och om du nu missade det så skrev jag även att det inte är något han brukar få göra. Vi hade lånat morfars bil och där i finns inga bilbarnstolar annat än en kudde som Ellioths mamma satt på när hon var liten. Och om jag säger såhär, det är tusen gånger säkrare att ha ungen på en bilkudde i framsätet på en bil än att ta med honom på en busstur! Så fy på er alla mammor där ute som åker buss med era barn, spela på deras liv på det sättet! Skäms på er!

Nu ska jag springa ner till bussen för att åka ner till biblioteket och möta upp min klasskompis Emily, vi ska kika lite på varandras tentor. Btw så ska nog jag lämna in min tenta imorgon, så jag slipper må dåligt över den mer!


Vart tog denna lilla skit vägen :S?

4 kommentarer:

  1. Hej! Tycker din blogg är jättebra och dina ungar är bedårande. Men jag kan inte fatta att alla gnäller så mkt o lägger sig i hur du gör o sköter dina barn! De borde lära sig att sköta sitt o sluta tro att barn är gjorda av glas. Idioter!/ en som är trött på alla prettomorsor!

    SvaraRadera
  2. Sæger inget om huruvida han åker på "kudde" istællet før i stol, men klurar lite på varfør han inte sitter i baksætet? Trodde det var betydligt sækrare dær æn i framsætet...

    SvaraRadera
  3. oj Sofia... skulle krockkudden utlösas när han sitter där så kan hela hans huvud krossas och han kan bryta nacken. Det händer inte om du krockar lätt med en buss. En väninna till mig krockade med bilen förra veckan, hela hennes ansikte och käke var mörbultat av just krockkudden.Något att tänka på bara!! Vet heller inte vart du fått din statistik ifrån, stämmer inte riktigt ;)

    kram fanny d

    SvaraRadera
  4. måste man åka buss så måste man! :)

    SvaraRadera