torsdag 28 oktober 2010

Spyor.

Vilken gårdagskväll det blev. Jag hann knappt posta min status på Facebook (som löd: hur fasen får det plats sju fiskpinnar i Ellioths mage men bara två i min?) så ropade Ellioth från sitt rum: "Mamma kom, ja krekits!". Yes, kräks i hela sängen, på tapeten och i hela ansiktet på ungen. Fiskpinnarna fick nog trots inte plats. För det var en spya och sen var han hur pigg som helst, och har varit hela dagen nu också.
Mange fick stanna hemma från jobbet och vabba, vi vågade ändå inte skicka iväg honom till dagis ifall det skulle vara något annat. Jag hade ju min tenta att finslipa, skriva ut och åka och lämna in.

Nu har jag precis varit på universitet och lämnat in tentan. Tänkte att det skulle bli skönt med helg redan idag men tji fick jag. Nytt kurskompendium är inhandlat så jag kan läsa det som ska läsas till måndag då ny kurs börjar. Vila? Vad är det?

Nu ska jag svänga förbi Maxi för att köpa en film till Ellioth.

Laters!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar