lördag 2 oktober 2010

Fy...

Något svenskar är sämst på är att ha rätt gubbe på rätt plats!
Idag i affären hade jag lust att slå på kassörskan. En stackars dam i 80-årsåldern förstod inte deras nya kortautomat när hon skulle dra sitt Ica-kort och hade därför magnetremsan åt fel håll. Kassörskan ryter i: "FEL HÅLL!" och damen som antagligen hör dåligt ursäktar sig: "Förlåt?". Kassörska skriker då: "ÅT ANDRA HÅLLET SA JAG!" och samtidigt rycker hon kortet ur damens hand och drar det själv. Då frågar damen hur mycket det blir och kassörskan skriker: "106". När damen säger att hon ska se om hon har jämna pengar suckar kassörskan så högt att det hörs bort till nästa kvarter. Man behandlar inte människor så, speciellt inte gamla människor! Inte undra på att min far inte törs handla med kort!

Tänkte på kärringen till tandsköterska igår också. Arbetar man med människor måste man ju fan kunna föra en normal och artig konversation!

Nu ska Ellioth och jag ta en varsin banan här nere i lekparken...

1 kommentar:

  1. Den situationen låter inte rolig. Stackar gamla dam!

    Ibland har det hänt att jag sagt åt expediter att byta jobb om de inte är trevliga! Då brukar de komma av sig. Fast de flesta är o.k. att ha att göra med.

    Ha det bra..... Trevliga kort du har på sidan!

    SvaraRadera