fredag 8 oktober 2010

Mördad mitt på ljusa dagen?

S:t Larsgatan idag vid 15-tiden.

Sekunderna efter att jag tar den här bilden så kommer någon ifatt mig bakifrån och skriker "AKTA!". På den halva sekund det tar för mig att vända mig om hinner jag tänka att Ellioth leker på dagis och Elton hos mormor, dom behöver en mamma som hämtar hem dem. Du kan inte dö nu, slå allt vad du kan! Därefter far en invandrarkille förbi mig på sin permobil i 110. På trottoaren liksom. Hade han inte haft den farten hade han lätt fått en smäll, av ren reflex. Så gör man väl inte? Usch att man ska behöva vara mörkrädd mitt på dagen!

Nu medans M lagade maten passade jag på att städa för att slippa göra det imorgon, skönt. Strax dukas det fram gotte till Ellioth, jag tänker festa på en apelsin och Elton får fredagsmysa med lite välling och sänggång!
Trevlig fredagskväll alla fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar