fredag 22 oktober 2010

Fel av mig.

varför nedervärdera andra yrken som du inte har en susning om??
-anonym.

Tanken var inte att nedvärdera yrket, då skulle jag väl inte vilja läsa till det? Min mening var att en sån utbildning skulle passa mig bättre då det är mycket mer "lära-sig-utantill" vilket jag efter en naturvetenskaplig utbildning är bra på. Det jag ska göra på lärarprogrammet är att reflektera, diskutera och beakta. Jag är sämst på sånt. Men visst finns det delar av sånt på en sjuksköterskeutbildning också då man läser exempelvis psykologi (hur flummigt är inte det?) men inte till lika stor del.

Nu behöver ni inte heller oroa er för vad jag skrivit (för det skrev jag när jag var arg och ledsen). Jag kommer fortsätta på lärarprogrammet, se vad som kommer framöver, men jag tänker nog samtidigt söka andra utbildningar och även jobb!

Nu blir det tentaplugg igen efter en liten facebook-paus :)

4 kommentarer:

  1. Jag läser till sjusköterska i Linköping. Eftersom man får en kandidatexamen ingår det väldigt mycket vetenskapliga metoder, statsistik och forskning även i denna utbildning. Psykologin lär bli ditt minsta problem om du läser till ssk! =)
    Om du däremot vill bli undersköterska slipper du det akademiska..

    SvaraRadera
  2. Du fixar de tom med jag har ju gjort de ;-) känns som dina krav på dig är högre än de som krävs för at klara tentan. Du fixar de! Kram emma

    SvaraRadera
  3. Byt inte linje!
    Jag tror att lärare är ett riktigt kul arbete, det är bara tufft nu.
    Att läsa till undersköterska eller sjuksköterska är INTE lättare, jag lovar dig. Det är minst lika mycket diskutera, reflektera- analysera. Men det är nog bara för att man ska jobba med just människor där samtalet är en rätt viktigt del.

    SvaraRadera
  4. du är så jävla larvig. Ska banta, inte banta, ska plugga, ska inte plugga. Ska, ska inte, ska, ska inte. Seriöst vad vill du? Att jobba som syrra innebär mycket psykologi i yrket, du ska inte jobba med människor!

    SvaraRadera