lördag 20 juli 2013

WT fortsättning...


Såhär fortsätter beskrivningen av begreppet WT på wikipedia.se:

Stereotypiska kännetecken för white trash innefattar bland annat kort utbildning (högst en praktisk gymnasieutbildning, låg allmänbildningsnivå och ett ointresse för kultur- och samhällsfrågor. Livsstilen kan inkludera tidigt föräldraskap, barn med flera olika partner, långvarigt bidragsberoendecigarettrökningalkohol- och annat drogmissbruk. White trash är förknippat med en viss typ av klädsel (exempelvis crocs, urtvättade och illasittande träningskläder, gärna kamouflagemönster), huvtröjor, hemblekt eller hemfärgat hår, tatueringar, ofta föreställande ylande vargar eller tribalmönster, och piercingar, samt bland kvinnor antingen överdriven eller ingen make-up.

...behöver jag säga att v ihöll på att kissa på oss igårkväll? :)

Jag vill tillägga att en person för mig kallad white trash även är en sådan person som inte har ett sparkonto, en buffert. För mig är det oförståeligt hur en förälder långt innan "löning" (bidragsdags) inte ens har råd att införskaffa någonting nödvändigt för 500 kronor. Vad skulle hända om ett av barnet blir sjukt och i behov av medicin? Skulle hen då få vänta kanske två veckor tills pengar rullade in? Ghaaahh, jag får ont i magen. För ett tag sedan hörde jag att 40% av sveriges befolkning inte skulle klara av en oväntad utgift på 10 000 kronor... Hur sjukt är inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar