onsdag 3 juli 2013

Duktig lillebror!

Nuffe cyklar lite själv nu (utan stödhjul!)!

I måndags fick jag för mig att ta bort Eltons stödhjul. Ellioth kan ju cykla utan och då tycker jag att lillebror borde fixa det också (när ska jag inse att han är 1 år och 8 månader yngre?). Det gick inte alls om vi säger så! Men då tog jag fram balanscykeln till honom som han fick öva på. Redan efter någon halvtimme såg man att han hade fått lite mer känn för det här med balans. Idag övade han cirka 15 minuter på balanscykeln igen och sedan cyklade han på den vanliga cykeln, sååå duktig! Lite vingligt och med beredskap bakom, men han cyklade <3

Jag jobbade kortpass idag och slutade redan vid 15. Vi hade bestämt att leka med kexet på eftermiddagen och då vi behövde åka till Ljungsbro och hämta jordgubbar så fick han följa med. Det var där Elton lärde sig cykla! Ellioth hittade två nya kompisar i lekparken som han hade sååå roligt med! De ville träffas och leka igen så de bestämde en liten date i lekparken på fredag igen. Jag blev lite paff när jag gick fram till grabbarnas mamma och insåg att det var en gammal granne till oss i Johannelund. Som vi bråkade med då vi tyckte att hennes grabbar störde (det var eg så att huset var väldigt lyhört!). Men hon var trevlig och grabbarna var jättegulliga, time changes...

Skulle varit ledig nu torsdag och fredag men fem minuter efter att jag hade åkt från jobbet idag ringde min chef och bad mig hoppa in imorgon och självklart antog jag den utmaningen!:) Så nu? Sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar