måndag 29 juli 2013

Välkommen till världen!

Bild lånad från Kolmårdens facebooksida.

Ni förstår inte, men jag som inte ens gillar djur något vidare blev blixtförälskad i denna lilla varelse! Egentligen ska vi personal få hälsa på vår nya elefantkalv först imorgon men jag lyckades smita in en liten snabbis idag och jisses som mitt mammahjärta bultade :) 22 månader är elefanter vanligtvis dräktiga och Bua var beräknad att föda först i september men redan i lördags natt kom denna lilla kille. Eller lilla och lilla, han vägde in sig på 83 kilo. Jämför man med mamma Bua på dryga 3000 kilo så är han verkligen pytteliten men jämför man med oss är han ju viktmässigt som en fullvuxen karl :) Jag hoppas jag kan smita in och ta en snabbtitt på honom imorgon också för det lär ju inte vara så stor chans att jag springer på en 1,5 dygn gammal elefantkalv igen!

Mitt fantastiska jobb bjöd på ännu en fantastisk dag, så jäkla lycklig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar