söndag 7 juli 2013

Att kasta sten...

Så genuint glad i denna uniform!

Idag har jag parkvärdat hela dagen lång! Det innebär att jag gått runt i djurparken och guidat lite om djuren, varit behjälplig vid olika föreställningar och svarat på gästers frågor. Förstå att göra detta samtidigt som solen strålar från klarblå himmel, jag älskart! Visst hade det varit fint att vara ledig en dag som denna och kunnat legat vid stugan och solat men ska man jobba ska det ju vara på ett sådant här jobb! Visst, jag får bonnbränna deluxe MEN jag får vara ute dagarna i ända och få hur mycket D-vitamin somhelst! (Hade jag haft innejobb denna sommar hade jag haft paniiik- soldyrkare som jag är!). Dock kunde det gått riktigt illa idag när jag stod vid gorillorna... Jag stod och samtalade med två av gorillorna skötare som kastade in lite äpplen till ledarhanen Efata. "Frugan" Naomi blev då sur på skötarna att inte hon fick något (det går inte, Efata tar allt!) så då fick hon tag i en sten (i smyg, utan att vi såg!), sprang förbi i full "galopp" och tjongade iväg en stor sten (i storlek med en golfboll!) som snuddade vid min arm! Hennes tanke var nog att däcka en av skötarna och tur i oturen snuddade den ju bara vid min arm, tänk om den träffat någon stackars besökare i huvudet liksom. :( Galenapa!

Nu ligger jag på soffan med två kantarellmackor i magen. Det gäller att ladda för imorgon börjar högsäsongen på riktigt, bland annat med att parken håller öppet ända till 19. Självklart har jag åkt på att stänga vilket innebär att jag slutar först 20 (och är hemma tidigast 21). Soooova då kanske :)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar