onsdag 10 juli 2013

Elefantrumpor!

Sao Noi och Bua och deras rumpor, jag dör lite så sött <3 Ur den högra elefanten, Bua, kommer det i september en liten (liten och liten, den väger väl ca 80 kg...) kalv och jag är galet förväntansfull! Tänk er en liten minielefant liksom...:)

Förutom att läpparna ett tag var helt blå och händerna var så stelfrusna att jag inte ens kunde greppa ett paraply så har dagen varit bra. Många frågvisa gäster och pigga och glada djur (de föredrar regn framför stekhet sol!)! Igår gick vi alla och klagade över hur svettiga vi var i den 28 gradiga solen och idag hackade vi tänder i 10 grader och regn... Svensk sommar, den är väl fantastisk? Struntsamma, imorgon kommer vi gnälla över svettiga tröjor igen och jag kommer njuta järnet! Vi hoppas att alla de som tänkt åka till Kolmården idag, men som stannade hemma, kommer imorgon plus de som tänkt att åka just imorgon. Då kan det bli galet med folk och det är ju skitkul! (Jag tycker ändå att folk var väldigt tappra idag då vi hade nästan 4000 gäster!).

Nu ska jag planka, plocka fram dagiskläder och duscha för att sedan krypa ner i sängen! Imorgon är det upp tidigt för jobb igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar