fredag 26 juli 2013

Allergi 2- åska

I en kvart satt jag i bilen nu, kikade efter blixtar och lyssnade på muller för att direkt efter en blixt kunna springa in till kontoret. Tvekade sjutton gånger innan jag tillslut sprang med luvan nerdragen över ansiktet och med händerna över öronen. Åska är verkligen inte min grej. Det kändes ju inte bättre att jag parkerade på samma plats som Jessica stod på för två år sedan när vi var påväg till den och åskan slog ner någonstans i närheten, och vi såg eldbollar som rullade över marken... Jag är i alla fall glad att jag har ett entrépass idag vilket betyder att jag har sällskap hela dagen, och kan stå under tak! Hade jag varit parkvärd (ute i parken för att guida hela dagen!) hade jag nog fasen ringt och sjukanmält mig från bilen, och stannat där hela dagen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar