lördag 5 februari 2011

Flygvapenmuséet!

Gudars vilken lång, men underbar, dag och ännu är den inte slut!
Vi startade dagen redan vid 6.30 då någon av grabbarna vaknade av att det var för trångt...Ja, vi sov allihopa i vår säng inatt! Vid 7 var det tvättstuga vilket vi fortsatte ha fram till lunch. Däremellan tog jag en dusch och blev påhälsad av en liten herre som smög in i pjamas :) Storebror blev avundsjuk så honom slet jag in i duschen han också, med pjamasen på :) Tokmorgon tyckte brorsorna, otrolig mysig morgon tyckte föräldrarna!
Efter en god lunch packade vi in oss i bilen och for ut mot Flygvapenmuséet. Där höll jag på att ge upp redan på parkeringen då det var totalt kaos. Man fick backa åt alla håll då folk parkerat som idioter. Vi hade tur med oss och fick en plats rätt snabbt iaf. Vi hade totalmissat (vi har inte Corren, där det tydligen hade stått...) att det var fritt inträde pga någon vernissage så det var därför det var så smockat med bilar på parkeringen. Där inne var det antagligen också galet med folk men utspritt på två hangarer så märktes det knappt :) Jag, flygplanstokig som jag är, fick leka flygledare och hålla koll på flygplanen över mitt huvud och Mange och Ellioth styrde modellflygplan och testade simulatorer. Elton, han sprang mest runt och härjade på folk :) Vi var där i nästan två och en halv timme så det var med två trötta busar (som hade hoppat middagsnapen) vi styrde hemåt igen. Hela familjen mosade i sig en god middag bestående av fläskfilé, pommes och bearnaisesås och sedan tog det bara fem minuter så däckade grabbarna!
Nu sitter jag och mannen på soffan och ska dra igång en film! Jag firar helgen med en mörk chokladkaka (70%) med hallon och ett glas isvatten till det, klapp på axeln!

Godkväll godingar!











1 kommentar: