onsdag 16 februari 2011

Andas bör man annars dör man?

Natten var hemsk. Jag vaknade strax efter midnatt och behövde hosta. Drog in massor luft och då jäklar högg det till. Det gjorde ju ont igår när jag andades in djupt, men det här gjorde så ont att jag trodde jag fick en hjärtinfarkt. Vågade knappt andas mer, för jag behövde inte ens ta djupa andetag för att det skulle hugga, så jag låg där och kippade efter andan. Till slut fick jag ju panik och väckte Mange men han frågade bara: "Får du inte luft? ...Ok!" och sen lade han sig ner och somnade om :) Fick försöka bortse från kittlandet i halsen och andades lugnt och då kunde jag tillslut somna om.

Var uppe en sväng med grabbarna innan de gick till dagis men jag var jättehängig så när de gick kröp jag ner i sängen igen. Vid 9 vaknade jag av att dolt nummer ringde och jag svarade helt yrvaken. Där i luren höll en kvinna från Kolmården intervju med mig och jag minns knappt vad jag svarade. Men jag gick vidare iaf (nog mycket tack vare min granne Jessica!)...! :)

Eftermiddagen betydde en sväng till universitetet. Jag åkte dit för ett seminarium som ställdes in så istället hämtade jag ut min tenta och gick på en föreläsning om de val som ska göras till nästa termin.
Resten av eftermiddagen har spenderats på soffan, i liggläge, med lappisen på magen. Har fått massor av rapporten skriven vilket känns galet skönt!

Nu sitter jag och väntar på att mina grabbar ska kliva innanför dörren. Mange fick hämta hem dem idag då jag aldrig skulle kunna få upp dem för trappen själv. Jag orkar knappt själv ta mig upp i dessa sjukdagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar