måndag 9 november 2009

Tvåbarnsmorsa!

Nu är mina stora grabbar iväg och hämtar smärtlindring till mig, min svanskota mår inte så bra efter förlossningen...Pippi (Eltons nya smeknamn då hans er ut som en fågelunge när han ska amma) ligger här bredvid på soffan och sover som en stock, det är det enda han gör typ.
Annars är det full rulle, man måste passa Ellioth hela tiden för att han inte ska hoppa på lillebror och idag har han börjat bli lite avundsjuk också så det är verkligen fullt fokus på honom!
Tacka gudarna för att Mange är hemma för det lär ta ett tag innan man kommer in i nya vardagen...

Många undrar över min förlossning och den gick verkligen bättre än förväntat! 5 timmar efter att de tog mina hinnor och vattnet gick ,och efter 15 minuters krystningsarbete, så var vårt lilla mirakel ute! Till skillnad mot förra gången så hann jag verkligen med den här gången! Jag sprack heller ingenting så jag klarade mig utan stygn där nere och kunde redan två timmar efter förlossningen kissa utan svid och det känns helt underbart (Efter Ellioth dröjde det ca en månad innan jag kunde kissa under normala förhållanden)!
En förlossningsberättelse kommer framöver, det lovar jag er!

Fick ringa bb förut då Elton inte ätit på hela dagen...Han har rätt sugteknik och vill jättegärna amma, men somnar efter ca 10 tutt. Men efter lite tips, som att klä av honom så han blev lite frusen, så åt han i en timme :) Stackaren var helt blå om fötterna, men åt gjorde han ju :)

Nu ska jag snuffsa lite på Pippi, får nästan lite ångest över att det kommer säga "tjoff" och så är han lika stor som Ellioth. Hjälp! Sist hann jag verkligen inte med så nu ska jag försöka njuuuta...

Och förresten, till er som vill komma och hälsa på så är vi beredda nu! Ingen har hört av sig idag så vi blev nästan lite ledsna :) Och vill någon köpa med något i klädväg, så har vi gott om små kläder men är i behov av lite större i strl 62!

Lite bilder till er sålänge:


Såå stolt som sagt!
Lilla farbrorn! ...och lilla grodan :) <3

8 kommentarer:

  1. Vilken liten groda!! Tänk att dom är så små från början =O
    Ljuvligt!

    SvaraRadera
  2. Såååå stolt lilla Ellith e då... :) Kärleken till lillebrir är stark redan.. <3 Han e ju såå söt lilla Elton... Ses snart igen... Pössar från oss i Tallboda

    SvaraRadera
  3. kanske inte något du vill men jag skulle verkligen uppskatta om du kunde lägga ut någon bild på hur magen din ser ut nu? innan det gått för lång tid efter födseln.
    Är fruktansvärt nyfiken på hur en så "stor" bebismage ser ut i stunden efter att bebisen kommit ut.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder på grabbarna! Elton är sin bror upp i dan! Sköt om er & njut av tiden som går alldeles fört fort!
    KRam Chrissan

    SvaraRadera
  5. Är han lik sin bror?? tycker de på bilderna... men vet ju inte hur han ser ut IRL...

    ses till Jul... då blir de en första date för kärleksparet ;)!!

    SvaraRadera
  6. Grattis till er alla, vad skönt att det gick så smidigt. Lycka till nu o jag längtar att hålla honom, kan ju höras snart, kram sofie, han är riktigt lik ellioth tror jag :)

    SvaraRadera
  7. Undrar om du hinner lsa det här:) Tänkte om jag kunde titta förbi imorgon en sväng. Har jobbat hela dagen idag. Men imorgon ska jag in och jobba två timmar max. Och nu är lite sent att ringa antar jag. vill inte väcka dig. Och slutar jobbet om 20 min:). men jag ringer imorgon runt tio:)

    SvaraRadera