söndag 22 november 2009

BF!

22 November, Eltons BF. Då har jag istället fått njutit av honom i hela två veckor redan och sluppit vara rädd för förlossningen, och det är jag barnmorskan på Special-MVC evigt tacksam för!
Och nu tänker jag till och med tillbaka på min förlossning och saknar den, det är ju faktiskt magiskt att föda barn... Den där känslan när man får upp sitt barn på bröstet och man tittar på denna lilla varelse som bott inne i ens mage i 9 månader. Man har känt honom sparka där inne i ca 5 månader men man har inte haft en aning om vem han är... MAGISKT!

Nu har vi som sagt haft Elton hos oss i två veckor redan och vi älskar honom bara mer och mer för varje dag som går. Vi börjar lära känna varandra och förstå hur han funkar. Pippi är inte alls lik sin storebror i sättet. Ellioth skrek inte en enda gång under sina första två veckor hemma och visade inte det minsta missnöje medns denna lilla kille som sagt visat flertalet gånger att han har rejäla lungor :)
Grabben har även fått sitt personnummer nu och vi har spikat hans fullständiga namn, Carl Elton Hugo Eklöf. (aka Pippi :))

Nu ska vi faktiskt krypa till sängs redan. Efter nattens bravader behövs sömn (vad är sömn liksom?)...
Natti!

Några minuter gammal...
Mamma älskar dig (13 dagar gammal!) <3 En vaken Pippi, just nu bredvid mig på soffan, 2 veckor gammal!

4 kommentarer:

  1. han är så söt! Er lilla "pippi" ;) hehe
    hoppas allt är bra med er!
    kram Linn

    SvaraRadera
  2. Pluttisen.. pussa på honom från mig...

    SvaraRadera
  3. galet lik sin bror... en kopia! nästa söndag stannar vi ev. en natt i lkpg.. då kanske vi hinner ses en snabbis på måndagen... frsöt ringa dig för att ta de, men du bara dissar mig!! haha :)

    SvaraRadera
  4. Gud vad lik han är Ellioth på den andra bilden! Verkligen sin storebror upp i dan!
    /Chrissan

    SvaraRadera