torsdag 12 november 2009

Ledsen!

Idag har Pippi varit på besiktning på BB och han gick igenom felfritt!
Han väger nu mindre än tre mjölkpaket, 2990g, en viktnedgång på 120g vilket är bättre än godkänt...Lite gul var han också, men inte farligt gul!

På eftermiddagen var det premiärtur i vagnen, till dagis för att hämta storebror, och det funkade det med! Annars har han ju blivit en bestämd liten herre...Är han hungrig och maten inte kommer direkt så skriks det så det står härliga till (killen har bra lungor!) och samma sak om det kommer bajs ur rumpan och morsan inte hinner plocka bort det på under minuten :)
<3

Fick även besök av farmor och farfar idag och då var det Ellioth som fick stå i fokus, de vet hur det ska gå till! Han fick en jättefin traktor så dem var riktigt populära :)

Nu ska vi premiärbada Pippi, jag behver få tankarna på lite annat. Jag mår inget vidare. Kan inte sätta fingret på vad det är... Men det är som sagt mycket med det här att ta tillvara på tiden. Jag får lite panik över det. Elton är redan fem dagar liksom...Det är fem dagar sedan jag låg där uppe och krystade ut honom. Hjälp! Jag vill hålla honom hela tiden, lukta på honom helatiden, fånga vartenda ögonblick...Men jag hinner ändå inte med. Det är så mycket annat runt i kring som ska fixas...Fick brev av a-kassan idag att jag tagit ut föräldrarpenning 1,5 dag när jag samtidigt fått a-kassa. Det var då i somras när det var så snurrigt...Jag orkar inte med det nu, bajs!!
Jag vill bara vara glad och lycklig nu, men jag vet inte riktigt hur man gör?
Blä, nog om det...
Här kommer lite bilder:

Premiär i mjukliften!
Ser ut som han legat på playan en vecka eller två, finis <3
Farfar och Pippi! Världens stoltaste storebror som sagt...<3 Kärlek!! En vaken kille! Lilla grodan <3 Haha, så skön stil!

5 kommentarer:

  1. stumpen... akta så du inte fått förlossningsdepression typ... kolla upp det!!

    puss

    SvaraRadera
  2. Vill oxå hälsa på :( Men vågar ju inte...Äckliga svininfluensa :(
    Och inga sprutor att ta :( Uppskattar jätte mycke att du lägger ut kort så man åtminstonde får se "knytet". Häng inte up dej på att hinna med att ta vara på tiden utan njut,snosa, krama och gosa med båda killarna och de försvinner ju inte blir bara större :) Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag känner inte dig Sofia, men jag vet vem du är.. Du har gått ett år över mig i skolan, både i ljungsbro och på berzan.. Har läst din blogg ett tag nu och gillar den skarpt! :) Du verkar vara så rak, ärlig och trevlig.. Men framför allt en riktigt bra mamma! En sån mamma man själv vill bli sen när det gäller! Dina pojkar är så fina! Ta hand om dig och dina kära!

    SvaraRadera
  4. dont cry my friend!!! bara njut o lev!! snuffa mkt på dina grabbar för snart kommer jag o snor snuff från dig;)
    Ok..mange kan du få ha kvar;)

    SvaraRadera
  5. Tänk på att det är fullt normalt att känna sig ledsen! Kvinnors hormoner är duktiga på att spela oss ett spratt ibland!
    Din glädje finns där innerst inne och den kommer fram, tro inget annat!
    Oj vilka söta småkillar! Onekligen saknar man den tiden...
    Men det kommer andra perioder i livet som är lika fina!

    SvaraRadera