fredag 6 november 2009

Tiden står stilla...

Klockan tycks stå still idag!?
Varje gång jag tittar på den har det gått två minuter fast det känns som en hel evighet...
Det känns som jag är 5 år igen och det är julafton imorgon, eller att vi ska flyga utomlands. Jag är så full av förväntan!
Samtidigt känner jag mig väldigt illa till mods, som när man var 10 år och skulle ta den där stelkrampssprutan i skolan...Man ville bara inte att den dagen skulle komma!
Jag längtar såå efter att få träffa vår lilla prins som bor i min mage, samtidigt som jag skakar av skräck inför att krysta ut honom.
Jag är förvirrad!

Ska snart börja fördriva tiden med lite sysslor...Lunch ska tillagas, Ellioths väska ska packas (han ska bo hos mormor & morfar), vi åka en sväng till Ikano och Maxi, middag ska intas i Ljungsbro med deras gäster och sedan blir det Idol hos familjen Tuwa i Tallboda...Förhoppningsvis kommer jag inte ha tid att tänka på det så mycket.
Imorgon när jag stiger upp däremot, då kommer jag skaka som ett asplöv och det kommer vara omöjligt att tänka. Jag kommer sväva i en dimma, i en egen värld. Förhoppningsvis kan jag blanda den dimman med lite lustgas och må någorlunda okej...AHHHH!

6 kommentarer:

  1. Lycka till imorgon, hoppas dom sätter igång dig så du slipper gå och vänta mer. Du kommer klara förlossningen, försök slappna av och fokusera på den underbara sak som kommer av det onda.

    SvaraRadera
  2. Det kommer nog gå bra ska du se :) Tänker på er och lycka till :)

    SvaraRadera
  3. Lycka till det kommer gå jätte bra!!

    SvaraRadera
  4. Hej Sofia!

    Har inte kommenterat din blogg förut, men har tittat in o läst ibland! Kände nu att jag ville skriva några lyckönskningsrader!
    Jag själv blev av olika anledningar igångsatt med båda våra barn och det har bara gått bra! Med nr 1 tog det ca 11 timmar och med nr 2 gick det på ca 4.
    Vill bara säga: Andas lugnt, låt Mange hjälpa dig, lita på personalen - de är såå duktiga på US och framförallt lita på dig själv o din egen kropp! Du klarar detta galant! Skoj för lillfisen att bli STOREBROR!
    Tänker på dig imorgon!

    SvaraRadera
  5. Det kommer att gå bra, ska du se Sofia. Men hur kul kommer det inte att bli med en till hemma hos er. Jag kommer och hälsar på er, när allt har lagt sig. Jag håller fortfarande tummarna för imorgon, då lille Elton ska komma. Kram på dig:)

    SvaraRadera
  6. Jag förstår din oro Sofia men det kommer att gå bra! Jag kommer att tänka på dig imorgon! Kram från Sofia

    SvaraRadera