måndag 16 november 2009

KAOS!

Ja ni...Jag träffade min gamla gymnastiklärare idag och frågade henne hur fasen hon klarar av tre ungar? Jag fick till svar: "Det är bara acceptera att det alltid är kaos!"...Och det är vad det är hemma hos oss hela tiden just nu. Jag hatar kaos, jag vill ha ordning, men det är väl bara att acceptera kaoset då...
Vi är verkligen tillbaka på noll.
Man är svintrött när man vaknar (vilket man aldrig helt gör!) efter att ha varit uppe och bytt blöjor, bäddat rent i sängen (nerkissade lakan!), ammat en liten Pippi som styr och ställer i ett bra tag innan han suger tag, ja you name it... Sen ska Ellioth till dagis, och han hinner i prinip bara dit så är det dags att hämta honom och man har inte hunnit ett skit här hemma (förutom att amma, byta bajsblöjor och nerspydda bodysar osv...). Sen ska storfisen ha lunch (som han ändå inte äter!) och efter det ska han sova en stund, och helt plötsligt är klockan kväll! Idag hann vi iaf ner på stan en liten stund innan den stängde, men där var det också stress för Elton skulle snart ammas igen...Och när man har en liten Pippi som måste hållas uppochner och bakofram när han ska ammas så är det inget man gärna utövar på stan! Suck.
Väl hemma igen skulle bajsblöja bytas, tutten skulle ut på två röda för här var det en liten herre som va riktigt hungrig, Ellioth skulle ha kvällsmat och på det nattas...

Du är hjärtligt välkommen hit på torsdag Halajna-älskling ;-)

...Så när Mange börjar jobba här igen nästa vecka,och lämnar mig och kaoset ensamma, så kommer jag sitta här hemma. För kommer vi ut först vid 16-tiden när vi är två hemma, så är det nog ingen idé för mig att ens försöka komma ut :) Så alla är välkomna hem hit till oss, SNÄLLA :)?

Nu ska ni få lite bilder,
sen kallar sängen för amningsmaraton inatt...

3 kommentarer:

  1. Du börjar nästan avskräcka mig från syskon :)

    Men jag tror att det blir bättre sen när ni kommer in i nya rutiner och när amningen fungerar bättre. Men kaos kommer det säkert vara mer eller mindre närmaste åren :/

    SvaraRadera
  2. i`m coming, nanny Helena at you service;)

    SvaraRadera
  3. Det där lät inte lätt... Men behöver du lite barnvakt ibland till storfisen några timmar så kommer jag gärna och leker lite med han!

    SvaraRadera