onsdag 11 november 2009

HUR?

Jag får panik när folk skriver att man ska ta tillvara på tiden för den går alldeles för fort...Jotack, jag vet. Jag var ledsen hur länge somhelst då jag tyckte att Ellioth växte alldeles för fort och då jag inte tyckte jag kom ihåg hur det var när han var spädis.
Men hur fan gör man? Hur tar man tillvara på tiden?
Idag har jag suttit med Pippi på bröstet i stort sett hela dagen och bara tittat och luktat på honom, men tiden går ju för tusan lika snabbt för det...
Hjälp mig någon? Hur gör man?

4 kommentarer:

  1. Hej gumman, jag har tappat ditt nr när jag bytte telefon, vill du sms:a det till mig?

    Puss

    ps. Du har världens finaste söner i världen :)

    SvaraRadera
  2. naw gumman!! tänk inte på de..tänk inte på imorgon och dagen innan..tänk NU :)

    SvaraRadera
  3. Det var jag som skrev om att ta vara på tiden....Och om jag ska vara riktigt ärlig vet jag knappt själv hur man gör ;)! Alla sa likadant till mig när våra två var mindre och de la alltid till: "Innan ni vet ordet av så är de utflugna" Kul att få höra sånt när barnen är riktigt små!
    Mitt råd är iallafall att försöka att inte ha för höga krav på dig själv! Jag håller fullständigt med dig om att det är svårt att veta hur man ska göra. Huvudsaken är att du ger båda barnen kärlek, omtanke o tid, tillsammans o var o en för sig! Resten ger sig av sig självt!

    SvaraRadera
  4. Ta mycket kort och filma! Då bevarar man ju tiden, så man kan ta fram och titta på när man vill!

    SvaraRadera