onsdag 18 november 2009

Godkända!

Ja,idag har vi ju varit på besiktning på BVC, båda grabbarna gick igenom felfritt.
Elton väger numer 3250g (födelsevikt: 3110g) och mätte hela 51cm (födelselängd 49cm), så han växer så det knakar! Hjälp jag hinner inte med!
Ellioths viktkurva har börjat böja av uppåt igen vilket kändes otroligt skönt med tanke på att han knappt äter någonting alls! Men jag mår ju rätt bra idag och jag åt inte heller när jag var liten...Det var typ välling till frukost, spaghetti till lunch, och sen välling till kvällsmat som gällde och exakt så ser Ellioths kost ut också :)
Men som sagt, två godkända grabbar fick vi!
Elton gjorde även som sin storebror och hälsade Lena välkommen som sin BVC-sköterska genom att kissa på henne ;)

På kvällskvisten blev det som sagt besök av Elin (Ellioths gudmor!) och mormor & morfar! Jättetrevligt! Vi har ju knappt haft något besök så det uppskattades verkligen!

Imorgon blir det lugnt här hemma, vi ska invänta Helena som kommer och hälsar på oss! Storgrabbarna kommer vara iväg största delen av dagen då det är dagis, tandläkare för pappsen och senare grisspruta för Ellioth som gäller så jag och Elton får öva på att vara ensamma en stund...Läskigt :)

Nu dusch, amning kl 23 och sen får jag förhoppningsvis sova en stund...Elton ska ju egentligen äta var fjärde timme men inatt fick jag väcka honom efter 5, 5 h så vi får se:)


Mor & lillson ( i matkoma)!
Lillprinsens sköna sovstil på mammas bröst!
...Precis ;) Inatt sov han på pappas kudde :) Storprinsen sover lunch i sin storkillesäng (i en svettpöl:))! Lillprinsen smilar när storebror klappar! Världens finaste storebror!
<3 Vi just nu!

5 kommentarer:

  1. Vilka shjysta mjölkbomber du fått Sofia! Annat var det med mina när mille var bebis..Orättvist!
    /kram chrissan

    SvaraRadera
  2. Åh söta små killar du har!=)

    SvaraRadera
  3. åååå va myyyys... Är han så varm när han sover, ellioth?? hihihi så go.. Ses vi ihelgen då.. Börjar få lite absinens.. :P Pöss på er alla

    SvaraRadera
  4. Ni har en så fin familj :) Blir sååå sugen på att skaffa eget när jag läser din blogg :)
    Kramar

    SvaraRadera