lördag 30 november 2013

Som en pensionär

Nya naglar, tack bästa Martine! Denna gång körde vi på matt svart och silver-lack på rinfingrarna. Toknöjd!

Jag är sämst. Jag måste nog gå i pension redan innan jag ens kommit ut i arbetslivet. Jo, för jag beter mig PRECIS som en pensionär. Går och lägger mig när det börjar skymma och går upp långt innan dagen ens börjat. Skämtosido. Mange killade mig i håret vid 21-tiden igårkväll och jag tokdeckade såklart. Vaknade vid 22.30 och tittade på The Guardian (såååå grym film!) och innan jag slog ihop mina blå var klockan 01.30. Vid 5-tiden messade ett fyllo vilket jag svarade på och sedan var jag pigg. Lyckades ändå somna om någon timme mellan 6.30-7.30 men jisses, då när jag vaknade kom ångesten direkt och jag kände att halva dagen redan gått! :) Vid 9.55 hängde jag på låset på Ikano och vid 10.05 var jag klar med mitt ärende där. Mötte upp Mange och fick bilen tankad (ja, jag kan/vill inte tanka själv!) och sedan for jag hemåt igen. Nu har jag plockat och städat och sitter i skrivande stund med lite litteratur i väntan på att grabbarna ska komma hem med julpyntet. Ellioth har varit på kyrkogården med morfar och ville inte bli hemskjutsad efteråt så honom måste jag åka och hämta i Ljungsbro om ett tag. Måste hinna baka lussebullar, pynta och renovera innan dagen slut också. Stress, alltid stress!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar