fredag 29 november 2013

Idioter i trafiken

Ego. Körde på vitt idag. Är trött på mörka höst-/vinterkläder redan. Laddar för sommar i februari ;-)

Jäkla dag sen då. Somnade vid 20 igårkväll så vid 5 imorse var jag ju pigg. Var uppe och läste litteratur redan vid 7 (Mange körde kidsen till förskolan) så jag tog en tidig lunch och for ner på stan för att köpa en adventsljusstake. Det blev tillslut en från Esq, och nä, den var inte det minsta billig. Men med nytt hus måste man ju ha ny stake?! Hem för plugg igen. När jag sitter och äter fil i soffan i godan ro brakar det till som satan. Då ramlar en stor tavla på barnen ner (som stod på en byrå), ner över en orkidé och ett bonsai och en keramiklampa. Allt far i golvet och går sönder. Ramen sprack, blommorna ramlade av orkidén, bonsaiets grenar knäcktes, keramiklampan gick i tusen bitar och tillsammans med dem bitarna blev hela golvet fullt med jord och bark. KUL. Skitkul. Det var bara att ta fram dammsugare och mopp och ta tag i det. Sedan fick hela huset sig en omgång med dessa samt dammtrasan!

Nu tog jag och kidsen nyss en tripp till Ljungsbro för att smaka mormors nybakade lussekatter! Vi höll dock på att gå åt allihopa då en bil på vägen hit kör om oss i cirka 140 km/h DÄR DET VAR ENFILIGT med vajerräcke i mitten. Jag fick liksom i 110 km/h ge mig ut i gruset vilket var sjukt otäckt! Det finns så mycket idioter i trafiken alltså! Visst att man litar till sig själv men det spelar ju ingen roll när det finns andra som inte tar sitt ansvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar