söndag 17 november 2013

Förälskad i dagen

<3

Jag är kär i den här dagen! Hittills har den varit helt fantastisk...

Jag började med att ha ångest hela natten då jag bestämt att springa 5 km med Marina vid 10. Jag klarar 2,5 km med nöd och näppe, så ja, fetingångest! Vi möttes upp och började springa. De två första kilometrarna gick hur bra somhelst och jag kände att 5 km skulle bli lätt som en plätt men i samma veva den känslan infann sig dog jag. Jordens håll och ett flås som inte alls orkade. Benen orkar men jag har liksom inte konditionen. Så vid 2,5 km började vi gå och gick cirka 500 m innan vi sprang de resterande 2 kilometrarna. När vi väl var "framme" skulle galningen köra backintervaller med mig kombinerat med armhävningar och situps. Jo, men bortsett från spyan som var uppe i munnen och vände så var det rätt kul... Eller det var okej :) Nu måste jag nog bearbeta den här händelsen några dagar innan vi kan köra igen! :D

När vi var klara anslöt Marinas karl och kids så då hämtade jag mina kids så blev det lite lek i skogen. När de vände hemåt tog jag och grabbarna ett varv i spåret så 7,5 km har jag skrapat ihop idag!
Nu är vi inne och käkar lite lunch och sedan ger vi oss ut i det fina vädret igen så pappsen få renovera ifred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar