tisdag 19 november 2013

Kexhäng

Idag fick vi besök av kexet <3

Trots att jag varit sjukt trött idag har jag hunnit mycket. Klockan 01.30 traskade barn nummer två in i vårt rum och kröp upp i sängen, därefter blev det satans trångt och jag kunde inte sova mer. Klockan 7 ringde klockan och vi klev äntligen upp efter att Ellioth tjatat om det i en timme. Klockan 9 inställde vi oss på förskolan, alla tre. Elton gick in på sin avdelning och jag och Ellioth gick till 5-årsgruppen. Eftersom jag kartlägger Ellioth & Tuwas språkutveckling var jag tvungen att kika på den språkliga miljön på deras förskola. Både på den fysiska miljön och på hur pedagog-barn- och barn-barn pratar med varandra! Så först vid 12.30 gick jag hemåt och då satte jag igång med två pedagogiska planeringar. Därefter tog jag en 20 minuters nap för att sedan orka läsa lite litteratur.

Vid 16 gick jag och hämtade kidsen och strax därefter kom Robin på besök. Jag stekte pannkakor till förbannelse men ändå blev jag utan och fick äta flingor med mjölk istället. Så är det ibland. Efter det har det busats och nu har vi läst saga och nattat. Strax kommer Mange hem och då skjutsar jag hem Robin och åker förbi Elma med en bok. Men innan dess ska torr tvätt vikas och blöt tvätt hängas!

Ingen rast, ingen ro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar