tisdag 26 november 2013

Hur svårt kan det vara?

Hängt med min stora goding i simhallen nu ikväll <3 Vi skiter i simskola då det inte passar Ellioth alls (för stora grupper, för lite uppmärksamhet för varje unge, E gör annat...) och kör på egen hand. Jag jobbade som simskolelärare när jag var yngre så jag kan min grej. Vi har ju inte tillgång till så mycket hjälpmedel men vi kör puffar och så släpper jag ut luft ur dem. Idag simmade han 25 m med jättelite luft i puffarna och tre simtag utan! Då simmade han ingenting när han slutade simskolan i somras! Duktig kille <3 Det var väldigt mysigt att ha lite egentid bara han och jag också. Han får all uppmärksamhet och jag förundras varje gång över hur klok den gossen är <3

Behövde den här mysiga stunden efter att ha blivit vansinnig innan vi åkte. Hämta på förskolan är nu ångest på grund av att jag får leta efter grabbarnas saker varje gång jag kommer. Ordning är obefintligt. Sju vantar har vi ju blivit av med och tre par strumpor. Igår när jag hämtade var Eltons vinterhandskar borta men efter att ha lånat ficklampor hittade vi dem ute. Idag hämtade jag Elton, utan strumpor. En låg slängd på golvet i hallen och den andra hade de letat efter men kunde inte hitta?! Denna gången var det POP-strumpor (har nästan bara sådana då kvaliteten är grym!), 50 spänn i sjön liksom. Och så var en vante borta. Jag orkar inte. Imorgon lämnar jag ungen utan strumpor och vantar! Antingen får han väl vara inne eller så får väl förskolan stå för de kläderna? Jag vikarierar och jag har praktik, tar en unge av sig strumpor/vantar lägger man dem direkt på barnens fack/på en bänk ute tills man går in! Svårare är det inte! Ja, jag är fucking sur...

Nu mat, kanske blir gladare då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar