fredag 8 november 2013

Jag måste rycka upp mig!

Dessa godingar skulle jag dö för utan minsta lilla eftertanke <3

Detta jäkla plugg, jag kommer aldrig till skott. Bläddrar lite i en bok, kommer på att nya hallådan behöver styras upp. Gör det istället. Sätter mig och bläddrar i den där boken igen, all reklam behöver väl rensas? Bläddrar igen, hittar inget som väcker intresse, dammsuger... Alltså jag är verkligen helt hopplös just nu! Två intervjuer borde varit klara förra veckan, jag verkar inte ens få till dem denna vecka. Jag måste ju verkligen skärpa mig, jag är ju inne på slutspurten liksom! Men hur hittar man motivation när man finner ämnet så tråkigt och ointressant att man somnar efter 5 minuter litteratur? När man stänger av på föreläsningarna redan innan läraren presenterat sig? När man varje gång funderar över vad fasen jag gör där? När det enda jag hör mig själv säga: "Jag orkar inte!"? Hur finner man motivationen då?

Jag vill bara styra upp vårt nya hem och få ro! Jag vill hänga med mina barn och skratta. Jag vill inte skriva en jäkla kartläggningsuppgift om två barns språkutveckling, jag orkar inte, jag finner det inte intressant! Suck, pust och stön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar