onsdag 6 november 2013

När motivationen tryter

Ibland orkar man bara inte. Motivationen är som bortblåst, till allt. Såhär blir jag när det blir för mycket. Renoveringen- kaos överallt, smuts överallt, kartonger överallt, saker får inte plats- JAG ORKAR INTE! Elton fyller år imorgon vilket innebär att det ska kalasas hela helgen- Vad ska bjudas på? När ska det lagas och bakas? Vart ska gästerna sitta? Mitt i allt slipdamm? På en färgburk? Åter igen försvinner motivationen till att göra något alls! Skolan- så J*VLA tråkigt! Jag har fortfarande inte läst någon litteratur. Jag är helt lost på föreläsningar och seminarier. I skrivande stund har vi workshop och vad gör jag? Jo, sitter och väntar på skjuts hem (bilen är på service). När vi var tvungen att dela upp vår grupp vi bildat, för att läraren inte hade material till mer än fyra grupper (vi var den femte), blev jag sur och vägrade gå till någon annan grupp, och ja, är påväg hem istället! Ingen motivation alls, inte till något som har med skola att göra. Vi har en stor hemtenta i denna kurs som redan borde påbörjats (vissa undersökningar till den), jag vill inte, jag orkar inte! Det enda jag vill just nu är att hänga med mina fantastiska kids, bli klar med renovering och uppackning och få tid till träning igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar