fredag 22 november 2013

Kort dag blev heldag


Nyhet i garderoben, pälsväst!

Alltså den här dagen har varit kaos så att jag har megaont i magen nu känns ju inte så konstigt. Skulle ju inställa mig som fröken i en trea klockan 7.45. Begav mig i tid till bilen men kunde inte stänga garageporten så redan där var dagen förstörd. Blev därför lite sen och än mer sen när jag upptäckte att jag glömt glajjorna. Körde järnet till skolan och kom i tid. Dock försvann rösten i princip helt bara under de få ord då jag presenterade mig men med en asgullig klass räckte det med att jag sträckte upp näven i luften så förstod de att de skulle vara tysta och lyssnade direkt. Jag skulle bara jobbat till 11.45 vilket först kändes som en besvikelse men vilket kändes kanon senare då jag även skulle hinna plugga innan jag skulle hämta kidsen på förskolan vid 15. Men precis innan klockan slog 11.45 kommer en kvinna in och berättar att de är kris om personal på fritids och frågar om jag kan stanna en liten stund. Jag ställer upp och den där lilla stunden blir till 17 och innebär en stängning. Men det var härliga kids och supertrevlig personal så det gick lätt som en plätt. En sväng förbi Tornby på vägen hem och först nu sitter jag i soffan och varvar ner.
Dock är jag sjukt irriterad då min surf på mobilen tagit slut. Skulle surfa fram numret till Tele2:s kundtjänst men efter 5 minuter hade jag fortfarande inte fått fram numret och med så segt internet får jag PANIK. Messade en kompis och bad om numret och ringde kundtjänst. Behöver en ny mobil men vill kanske byta operatör så jag ville kolla med kundstjänst huruvida man kunde byta till ett lägsta-abonnemang under uppsägningstiden och det kunde man. Hon var så schysst och sänkte min abonnemangskostnad under tiden jag funderar, slängde på extra surf och bjöd på en dubbelavgift den skulle innebära. Det kallar jag service och därför kommer jag ju även troligtvis stanna som kund! Man kan ju reta sig på mindre än segt internet liksom... Men för er som saknar mina likes på instagram och facebook, det är ingen idé att gå in ens liksom för innan första bilden är laddad är det redan julafton och jag har köpt mig en ny mobil. Men imorgon får jag ny surf och då är jag tillbaka :)

Nähe? Ett glas vin kanske? Lite mat på det och jag kommer däcka i soffan, garaterat!
Godkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar