fredag 30 augusti 2013

Regn ledde till soffmys

Ännu en eloge till SMHI, ni är så jäkla bra på väderprognoser- NOT! Hela dagen ska det ha regnat och vid 19 skulle det spricka upp... Hela dagen har det varit fint väder, vid 17.30 kom regnet. Spöregnet. Kaos i stan med översvämningar överallt. (Var ju ute och körde mor och far som skulle på galej i stan). När jag hämtat familjen för att fara på marknad höll vi på att fastna i en svacka där det blivit en stor vattenansamling, här snackar vi megaöversvämmning! Jag var den enda som körde, alla andra bilar vände :) En fyrhjulsdriven går väl även i (på?) vatten :)? I Ljungsbro höll det uppe, tills vi kom... Vi hann bara ner till marknaden så öppnade sig himlen, så vi vände och gick hem och körde hem till stan. Nu kör vi chips, läsk, tända ljus och Fångarna på fortet! <3

Just ja, jag lovade min chef att kompensera det tråkiga inlägget här om dagen med att berätta att hon är världens bästa igen (det har hon varit hela tiden!)... Hon har trollat fram lite pass åt mig trots allt så nu kommer jag få jobba i september ändå! Det räddade min fredag lite <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar