torsdag 15 augusti 2013

I egna kläder...

Dagens. Vad kul det är att klä på sig sina egna kläder när man haft uniform i en vecka i sträck (och nästan hela sommaren!)!

Jag började dagen med att lämna mina kids på nya förskolan. Jag hade väntat mig i alla fall några tårar då det var första gången de var där ensamma men icke! Ellioth försvann så honom hann jag inte säga hejdå till och Elton försvann in han också men honom ropade jag tillbaka och fick en puss av. Under tiden de var där hängde jag med Sofia och Tyra. Man blir lika rörd varje gång man får träffa det lilla miraklet <3 Efter tre timmar där hämtade jag grabbarna som hade haft det jättebra, bara glada miner! Då åkte vi vidare till deras gamla förskola där de fick bjuda sina kompisar på glass och ge sina fröknar paket! När vi skulle gå därifrån blev det känslosamt och jag grät en skvätt. Det kändes ändå bättre än vad jag förväntat mig (antagligen för att inskolningen på den nya förskolan går så bra!).

Nu kör vi lite cykeltur i kombo med lekparkshäng innan vi går hemåt och har myskväll bara vi! Pappsen är ju på jobb i Göteborg över natten så jag tänker proppa vår säng full med små älsklingar istället (gillar inte att sova ensam!) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar