tisdag 13 augusti 2013

Bitch?

Det märks att det är i slutet av säsongen på jobbet. Mitt tålamod är verkligen helt slut. Borta. Finito. Jag får verkligen kämpa för att vara trevlig mot otrevliga gäster. Ibland går det inte ens längre. Häromdagen fick jag mail av chefen, en arg gäst ville ha en ursäkt av mig då jag uttryckt mig drygt (enligt honom), han fick ingen ursäkt. Och allt ömkande om sovande barn och att de därför måste ta in barnvagnen på föreställningarna, JAG SPYR! Jag hör inte ens längre. Jag ser bara deras munnar röra sig och jag svarar mekaniskt. Är folk nuförtiden rädda för att ta i sina barn? Att ha dem i famnen? Det är som att ungarna vuxit fast i sina barnvagnar. Och nu börjar den jäkla Ica-rabatten igen, och så ska gästerna komma in och gnälla: "Ni upplyste ju inte om att det var rabatt med Ica-kortet?", nej vad tror de? Ska vi dra hela listan då eller? "Har ni Ica-kort, eller kanske Coop? Volvokort då? Svensk camping?" Alltså de kräver inte lite ska ni veta. Idag kom några och försökte tränga sig förbi en cirka 50 meter lång kö och när jag stoppar dem utbrister killen: "Alltså har ni någon form av kösystem här?", "NÄHE?", blinda är de också. MEN sedan finns det ju många av de där goa som direkt fattar vinken och rättar sig in i ledet också!! Okej, jag har jobbat fem dagar i rad nu och är trött på dumheter. En dag kvar och sedan kör jag inskolning på nya förskolan tors-fre istället! Tummen upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar