fredag 16 augusti 2013

Med klumpen i magen

Nu är jag också med Kånken <3

Hela denna dag har jag haft en stor klump i magen...! Det började redan igårkväll då jag tyckte att Elton kändes varm (antagligen eftersom han legat under mitt tjocka duntäcke!). Rumptermometern (ända säkra!) hade Mange fått med sig till Göteborg så jag fick ta örontermometern som visade 38,7. När jag sedan låg och försökte somna kom jag ju på att jag tempat i det örat han precis vände upp och hade sovit på... Hela natten vaknade jag och kände på honom men han var sval. Imorse repade jag honom igen, typ sju gånger, och den visade 36,8. Alltså ingen feber och jag kunde lämna honom på förskolan med gott samvete, eller? Jag sa som det var till pedagogerna så de kunde ha extra koll på honom. När jag lämnade och de stod i fönstret och vinkade såg jag att Elton bröt ihop men jag höll mig stark och gick. Jag ringde till förskolan en halvtimme senare för att se att han var glad igen och det var han. Dock sa pedagogen jag pratade med att han var lite varm och att "vi ringer om han blir jättevarm!" och precis då gick mitt mammahjärta sönder. Jag höll krampaktigt i telefonen resten av dagen för att kunna svara snabbt och få åka och hämta hem min lilla Snuffe! Men ingen ringde och jag kunde uträtta mina ärenden i lugn och ro (nu ljög jag, med gråten i halsen borde det stå!)! Jätteovant att gå på stan ensam med kids på förskolan, jag kände mig liksom som en tjuv, eller världens sämsta mamma :( (Men jag vet att kidsen är där för sin skull- för att skolas in!).
Jag fick en hel del ärenden uträttade och lite fina plagg smög sig med hem också :) Massor kalsonger till grabbarna bland annat, det är något jag nästan bara köper på rea då det är så tråkigt att betala massor för. Halva reapriset var det dessutom så de dyraste kallingarna kostade 20:- :)

Nu är jag helt slut i kroppen då jag suttit på golvet i nästan två timmar för att få klart ett litet projekt jag påbörjade, nämligen att pärla mina hörlurar! Resultatet blev galet fint i alla fall (bild kommer)! :)

Elton är frisk som en nötkörna btw, inte alls varm längre! Tummen upp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar