måndag 5 augusti 2013

Jag gillar djur, inte wt...

Jag har spenderat största delen av dagen vid vårt elefanthägn där jag guidat massor gäster! Jag skulle nog vilja säga att jag är lite av en elefantexpert vid det här laget:) Undrar om mitt ointresse för djur berott på att jag inte haft någon kunskap om dem för nu finner jag dem helt plötsligt väldigt intressanta! Tummen upp för det!

Fick mitt schema för första delen av höstterminen idag, vilken jäkla lycka! Hela senaste året gick jag varje dag cirka sju timmar om dagen, i Norrköping dessutom. Den här första halvan av terminen bjuder på cirka tre dagar i veckan och cirka två timmar per dag. Det innebär ju en massa hemmaplugg istället men det passar mig utmärkt! Ångesten för hösten och plugget blev aningen mindre helt plötsligt <3

Nu ligger jag på soffan helt knäckt av Eltons trots. Barnens far daltar för mycket med dem och då får jag rycka in... Idag, efter cirka en halvtimme av sovvägran och fnitter när han blivit tillsagd, låg han och sparkade i väggen varvid jag tillslut tar tag i hans ben och bestämt säger att det får vara nog. Då börjar han gråta och snyftar till sin bror: "Visst får inte vuxna slå sina barn såhär?!". Ungar alltså...:)! Bäst att sluta gå naken hemma också då för snart kommer jag väl och hämtar på förskolan där fröknarna undrar varför mina barn berättar att deras mamma visar pullan för dem :D Till er som har barn: Rör inte vid dem och prata inte med dem! ;-)

Btw så har vi ÄNTLIGEN sagt upp vår lägenhet och de första eventuella nya hyresgästerna har varit här och kikat! Vi varnade dem självklart för de galna wt-morsorna och att de om de flyttar hit måste ha koll på de stackars små grannbarnen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar