tisdag 23 mars 2010

Kap!

Prisa gudarna, här kommer skatteÅTERbäringen!
Shit, jag var helt säker på att jag skulle få betala in eftersom jag varit mammaledig, sjukskriven och sen att jag inte betalade någon skatt alls när jag jobbade på Lidl, men så fel jag hade :)
Mange skulle betala in en liten summa men han har massor avdrag att göra så han kommer också få tillbaka, skönt värre!

Idag var ju Ellioth på dagis mellan 8-14 så jag passade på att städa av lägenheten! När man har en ren och fräsh lägenhet vill man ju ha färska blommor också så jag for iväg till Blomstertorget för att köpa en bukett tulpaner. När jag betalat och var påväg ut fick jag syn på världens vackraste bukett. 20 rosa tulpaner blandat med några fina vita och lila blommor. Priset var 199:- men eftersom det var gårdagens bukett fick jag betala 25:-, galet ju :)

Nu på kvällskvisten var vi iväg och lämnade Manges bil som ska in på service. Känns som det är service på den typ en gång i veckan men så åker han ju 10 mil om dagen med den också... För att sörja att dom kommer råna oss på en bra bit över 3000 kr så unnade vi oss en Max-middag! Vi brukar nästan aldrig äta "ute" så det var riktigt mysigt... Ellioth kan nog leva en vecka på att han fick göra sin läsk själv :)
...och det bästa är ju att vi har hela kvällen ledig utan en massa matlagning och disk (och städning!)!

Så mot tv-soffan,
laters!

En sån här solstråle möttes jag av i sängen imorse!
Premiär för morotspuré! Även det gick ner i ilfart och utan protester!

1 kommentar: