torsdag 4 mars 2010

34 minuter...

Det är tiden det tog för min mamma att starta datorn och komma in på min blogg. I 25 min försökte jag först få henne att dubbelklicka på internetikonen men det klarade hon inte så tillslut fick jag henne att högerklicka och sen komma vidare...Shit alltså! Uttrycket " DET ÄR SVÅRT ATT LÄRA GAMLA HUNDAR SITTA!" är ju så jäkla sant som det är sagt!

...och ja, min mamma är nog den mest otekniska jag känner! Sätta på tv:n är ungefär vad hon klarar av, sänka volymen är sen lite förhög nivå för henne :)

Hon kommer ringa sen igen, då ska jag förklara hur man stänger av datorn, vi får se hur det går!

"Vart ska jag trycka sa du? Där det står Internet Exploderar?"
-citat av min sötmamma alldeles nyss :)

2 kommentarer:

  1. fast jag vet dem som är äldre än din mor som kan handskas riktigt bra med datorn... många äldre på jobbet som hackar runt ;) haha!!

    SvaraRadera
  2. Haha!! Jag kände igen det du skrev om din mamma! Min mamma är likadan!!!!. Jag tror inte ens min mamma vet hur man byter proppar, för det fick min bror och jag göra hemma, när inte pappa var hemma....

    Nu ska jag iväg upp till gymmet och träna!

    Krya på er:)

    SvaraRadera