söndag 4 oktober 2009

Ready to go crazy!

Nu är badväskorna packade, ungen påklädd och vi väntar bara på att frukosten ska bli klar. Pappsen har varit i affären och köpt färska frallor och nu står äggen på spisen och blir kokta...
Känner att det här kommer bli en riktigt mysig söndag!
Får se om Fanny & Julle kommer förbi och leker lite med oss i eftermiddag, de är ju på besök här i stan...

Så ska jag väl ta att svara på några kommentarer...

Till Anonym:
Nej, vi har ingen egen lägenhet utan bor på gatan. Det börjar bli lite kallt nu om kvällarna/nätterna så därför packar jag ibland väskan och åker och bor över i Ljungsbro. Brukar passa på då Mange jobbar på krogen för det är så satans tråkigt att sitta ensam en helgkväll, särskilt ute på gatan med en sovande fis. Dessutom tycker mormor & morfar det är såå trevligt att få besök av sitt lilla barnbarn (speciellt i sängen en lördags-/söndagsmorgon) så de ser mer än gärna att jag kommer!

Till Jennifer:
Ja, jag vill bli igångsatt för att det gick så jäkla snabbt med Ellioth. Förlossningen stressar mig jättemycket, jag drömmer mardrömmar varje natt, och jag mår rentav dåligt av tanken att inte ha kontroll. Kontroll i den mån att jag inte vet hur fort det kommer gå, om Mange kommer hinna hem, vem som kommer ta Ellioth osv...Vore skönt att kunna planera lite då jag har svårt för att tappa kontrollen. Sen kommer jag ju givetvis tappa den när jag ligger där och krystar, men innan jag kommer fram dit har jag den gärna i behåll!

Minns att det var någon som efterfrågade en Thailandsguide...Jag knåpar fortfarande på den, men är det fortfarande aktuellt?

Nu frulle, sen bus i simhallen!

Tjo!

1 kommentar:

  1. Förstår precis hur du känner =( Det är skitläskigt när man väntar andra barnet att inte veta liksom... Och visst handlar det inte om att man vill planera in i minsta detalj utan att man faktiskt vill hinna dit och slippa föda ensam i hallen =O

    Jag blev igångsatt med min första och det gick hur bra som helst, tog 13 timmar från att vattnet gick.
    Med lillfisen kom det igång naturligt och gick på 5 timmar (från att vi kom in på förlossningen).

    Hoppas att dom lyssnar på din oro och ger dej ett datum. Måste ju vara sjukt jobbigt att gå runt och ha den panikkänlsan i kroppen =(
    Trevlig simtur! =)

    SvaraRadera