måndag 5 oktober 2009

Pain!

Sitter, eller snarare halvligger, här och längtar tills klockan ska bli tio så jag får åka iväg till min barnmorska. Natten har varit hemsk, eller det började redan igårkväll...
När jag låg på soffan så började det värka som ett band över hela magen, precis över naveln. Det höll i sig någon halvtimme och jag låg och vred och vände på mig och jag kunde verkligen inte hålla tillbaka tårarna men tillslut somnade jag...
Sen vaknade jag strax efter midnatt, samma sak då men den här gången skakade och skrek jag av smärta. Mange ville ringa ambulans men jag ville avvakta och se eftersom jag tog två Panodil. Efter någon halvtimme var det som bortblåst och jag sov ända tills klockan ringde imorse.
Nu är det samma sak igen...Har fått plocka fram hinken för det gör så ont att jag tror jag måste kräkas snart :S
Men fy, jag vill inte åka in, jag känner mig så ivägen när jag tar kontakt med sjukvården. Har ju varit på förlossningen två gånger utan att det varit något allvarligt och det känns tillräckligt. Samtidigt är man ju för jävla dum för det är ju inte bara mig det handlar om.
Men den här smärtan sitter mer precis under huden, känns inte som det har något med bebis att göra?
Får se vad barnmorskan säger, hon borde kunna det där.

Nu måste jag blunda, det snurrar.
Återkommer i eftermiddag!

2 kommentarer:

  1. Hej Sofia!!
    Vad tråkigt att du inte får må bra, jag håller iaf tummarna att allt är som det ska! Och du som mådde så bra när du gick med Ellioth. Men du ska veta att jag tänker på dig när jag är inne och läser din blogg. Hälsa familjen så hoppas jag att vi ses snart. Kram Ewa

    SvaraRadera
  2. Hej sofia!

    Jag har hört att något som heter "linea alba" ( på latin alltså) som är en sena/ligament som håller ihop de främre magmusklerna, att de kan "dela" på sig. låter ju inget kul men det är något som går tillbaka ex antal lång tid efter födseln, men det kan göra riktigt ont...

    lycka till med allt!!!

    /kram en tjej som läser bla. anatomi/ fysiologi :)

    SvaraRadera