tisdag 31 mars 2009

Ni har rätt...

Marielle säger:
Kan du ligga på mage i sommar?? ;D

...och nu när de närmsta redan vet så är det väl dags att avslöja det här på bloggen också!
Nej, jag kommer antagligen inte kunna ligga på mage i sommar för om allt går väl så ska Ellioth få ett litet syskon mot slutet av året!
Allt är väldigt nytt, och vi hade bestämt att vi skulle försöka hålla det hemligt tills första ultraljudet var över den här gången. Men med mitt illamående, som slog ner som blixten, så är det inte så lätt att dölja vad som hända skall :) Jag bor redan i mina armband, och även om jag hittat en lite diskretare färg på dem denna gången (nämligen svarta) så lyser det ju GRAVID om mig iaf :)...och långärmat är inte något jag har mycket av i min garderob!
Så nu tycker jag att vi alla håller både tummar och tår för att det här ska gå vägen!

Nu ska jag hoppa in i duschen för att sedan krypa ner i sängen. Imorgon väntar arbete på Donken mellan 10-15.30 vilket är den värsta tiden för mitt illamående. Dessutom är ju inte matos min bästa vän just nu så vi får väl se hur det går!
Har fått en tlefontid med min BM vid 10 då jag ska försöka få henne ta kontakt med deras läkare så att han kan skriva ut samma tabletter som jag hade under förra graviditeten, dem hjälpte verkligen!
Önska mig lycka till,
godnatt!

16 kommentarer:

  1. Oj, vilken surprise!! Vad roligt för dig och din family=) Måste ju ses nån dag, skulle vara härligt med en fika och promenad!! KRAMAR Elin

    SvaraRadera
  2. GRATTIS!!
    Kram Bella

    SvaraRadera
  3. Grattis och lycka till!
    Jag väntar också på en bebis fast jag har gått halvvägs nu. Otroligt spännande!
    /Lisa. (På ICA i Johannelund. Men jag ser er aldrig där :))

    SvaraRadera
  4. wwwiiiihhhhhhhhhhhhhooooo!!!!

    SvaraRadera
  5. Jag visste det!!! GRATTIS!!!

    Har du provat receptfria Postafen mot illamåendet. Funkade super på mig!

    SvaraRadera
  6. GRATTIS och lycka till, att du inte skulle kunna ligga på mage skrev jag innan brorsan informerade om "tillståndet" 100000000 grattis kramar till er

    SvaraRadera
  7. Du går på dom tunga grejerna alltså?! ;-)

    SvaraRadera
  8. Fan va kul! Grattis! Så Sofia, jag var ju inte ute & cyklade ändå! :)
    Hoppas allt går vägen!

    SvaraRadera
  9. Grattis till den växande magen!
    Jag börjar redan bli sugen på en till fast Emilia bara är 3 veckor.

    SvaraRadera
  10. Grattis och lycka till. När är den beräknad och vilken vecka är du i?

    SvaraRadera
  11. Stora Grattiskramar från mig!

    SvaraRadera
  12. grattis!!!
    ta inte åksjuktabletter från apoteket bara. jag tog en 1/4 dels tablett o höll på o somna bakom ratten på vägen till jobbet =/

    Men grattis igen.. hihi.. väntade bara på att du skulle gå ut me de =P

    SvaraRadera
  13. Va kul!! Stort grattis och glöm inte att det är ett litet barn du väntar inte missfall! Klart allt kommer gå bra =)
    Dom första veckorna suger verkligen med illamående och oron... Tur det finns botemedel mot ett av dom iallafall ;)
    Nu blir din blogg ännu mer spännande att följa ju!

    SvaraRadera