lördag 21 mars 2009

Deckad jag!

Sorry för dålig uppdatering igår,
men jag slocknade redan vid 21...
Det här med att jobba (på Mc Donalds) tar kål på mig...Man springer och jäktar som en galning alla timmar man är där, konstigt att jag inte drömt om det än :)
I skrivande stund kom jag just på att jag glömde ta fram grillad kyckling och ost som Jossan bad mig om igår morse, haha...Så om du, Tessan, läser det här kan du ju hälsa Jossan att jag iaf kom på det, nu...!

Blev en liten sväng in på Maxihuset igår innan jag for hem mot stan.
Det är ju snart dagisdags för Ellioth och då behövs lite galonkläder för lillfisen...Jag har varit runt överallt men nu äntligen hittade jag något som var snyggt! Priset var överkommligt bra också!
Fick prata av mig lite med thte big boss påvägen också, vilket var värbehövligt...
Vissa människor stör man ihjäl sig på!

Sen var det ju premiärgrillning i Ljungsbro. Gissa om jag njöt, gudars vad gott det var!
Det var bara en promenad och ett kvällsdopp i kanalen som fattades efter :)
Mange kom även hem med tre trisslotter...Han hade köpt en i torsdags och vunnit 75 kr på den så han tog tre nya. Mamma & pappa diskuterade att man aldrig skulle ta mer än en ny lott och om han hade köpt dem i Ljungsbro (som han hade gjort) så var det aldrig vinst på dem!
Vi skrapade dock fram 25kr (x2) på den ena lotten, 25kr (x2) på den andra lotten och 25kr (x1) på den sista lotten...Så lördagsgodiset igårkväll (som Mange fick sitta och mysa med ensam i soffan, eftersom jag deckade) kostade oss inte mer än 25 kr :)

Nu ska jag försöka städa av lite här hemma medans Mange & Ellioth åker till stan och uträttar ett ärende. Efter det ska dem fara till Sparreholm på kalas medans jag får stanna här hemma och göra mina timmar på Lidl! Blir ett litet pass där imorgon också innan kalaset hos Tuwa, vi behöver nämligen alla pengar vi kan få just nu!

Regnkläderna
Ellioth i himmelriket (och ja, han stal en godis sen som han satt och sultade på hem i bilen:))



1 kommentar:

  1. Enda brottet på bilden är att han e så sjukt söt:)Kram Bella

    SvaraRadera