måndag 19 januari 2009

We like it here!

Ja, då var det halvtid.
Har varit här i två veckor redan (vart tar tiden vägen?) och har bara två kvar...
Jag kommer nog gråta när jag åker hem :(
OM jag åker hem!

Vad har då hänt idag?
Strand as usual,
men idag var det helt sjukt varmt...
Gick knappt ligga i solen,
höll tom på att svettas bort på min dagliga promenix,
men det gillar vi :)

Ellioth har varit en sväng till hos doktorn
och idag fick han penicillin, tror vi :)
Står att medicinen är från 2 år men vi hoppas dr Chusak har koll,
det brukar han ha!
Idag var det 9 stycken före oss i kö när vi kom,
efter 15 minuter var det vår tur :)
Efter besöket var jag tvungen att fylla i lite försäkringspapper och så,
och då hade han tagit emot ytterligare tre...Så 13 patienter på 20 min,
det är väl vad en svensk läkare gör på en hel dag?

Nu sitter jag och smäller i mig en kanelbulle & en kladdkaka...
Ja, man är väl bra knäpp när man åker till andra sidan jorden och går till ett svenskt café?
Men "det man inte kan få, det vill man ha" :)

Nyss räddade vi en tant från att drunkna, nästan iaf.
Vi stod och pratade med tjejen i receptionen när vi plötsligt hör ett plums...
Då var det en gammal tant som ramlade i "fontänen"...Hon trodde det var golv och att man kunde gå där. Stackars tanten gjorde sig illa i foten så Mange sprang bort till min mamma och hämtade bandage och lindade om hennes fot...

Så har ju nu även Monika & Kenneth anslutit,
mys!

Nu ska vi se på film här!

Vart har alla kommentarer tagit vägen?

Min fina blus från Zara
Ellioth har fått en pool att bada i på stranden
(Lägg märke till färgen som Mange råkade välja, me like :))
Morsan & farsan
Some love in paradise
Blir ni inte lite avundsjuka :)??
Min utsikt när jag låg och flöt i Indiska Oceanen ;)
Pappsen njuter Ja, såhär somnar han numer :)
Utsikt från Fisherman
Ellioth hittade (som vanligt) en kompis i kön till doktorn :)
Haha, pillerhyllan hos doktorn
Pojkarna väntar på doktorn
Ellioth hos tjejen i receptionen
(När jag tar det här kortet plumsar tanten i fontänen :))



6 kommentarer:

  1. Jätte kul att läsa om eran härliga vistelse i Thailand! O så kul att du lägger upp så mycket bilder:) ska ni vara där i 4 veckor? Guuud så underbart! Kram Frida

    SvaraRadera
  2. jag kan erkänna att jag blir riktigt avundsjuk och läser och längtar tills ert nästa inlägg, hehe ;)
    kram på er!

    SvaraRadera
  3. Okej då,, lite avis är jag iaf. men häär hemma har det snöat lite idag, det har kommit 3cm snö här i Ljungsbro på ett ungefär. Snygg blus du har köpt,, och vilken snygg pool Ellioth har fått, den passar honom verkligen-det är hans färg (haha). Jaha ni ska vara där totalt i en månad. Hoppas att det är bra med er annars.. Kramar Ewa

    SvaraRadera
  4. Åhh ni verkar verkligen ha det bra där nere! Och sofia, du och mange är grymt fina ihop!! Saknar dig guld. Puss

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Ang. läkarbesök i Thai, jag skulle vara MKT restriktiv till vad dom ordinerar.

    Menar verkligen INTE att bara "klaga" och "klanka ner" på dina beslut som jag märkt att många gjort i din blogg.
    Jag läser barnmorsk sista terminen, ssk i grunden och har dessutom rest en hel del i Thai.

    Kolla ALLTID upp ALL medicin på FASS (fass.se) som dom ordinerar (namnet är inte den samma på medicinen men de verksamma substanserna är som hemma)
    Mycket tveksam till penicillin ang. insektsbett, som sagt lita inte blindt på "läkarna" i Thai. Så länge du inte är på ett internationellt sjukhus vill säga, (det såg inte ut så på bilderna)

    Visst är det underbart att slippa köa timmar i väntrummet, men läkare hemma jobbar inte vinstdrivande tillskillnad från Thai. Tål att tänkas på...
    Råkade själv illa ut på min senaste resa (halsböld), gick till apoteket och blev ordinerad bedövningsmedel för (tro det eller ej) hästar. Tur att man kan sin medicin i dom lägena ;)

    Lycka till och var aktsam!

    SvaraRadera
  6. har han fått solsting?? behöver han medicin kanske ni ska hålla honom ute ur solen och borta från vattnet!

    SvaraRadera