söndag 11 januari 2009

Sista dagen i Ao Nang!

Idag vaknade vi till vår sista dag här på Krabi,
lite sorgligt faktiskt, jag älskar verkligen det här stället!
Tiden har gått så himla snabbt också,
vi har redan varit här nere en vecka,
snart är det väl dags att fara hem?!
Usch och fy, den tanken & den dagen lägger vi på hyllan sålänge...

Vi for iaf ut till Phra Nang, en sista gång liksom (för det här året:)).
Var tvungen att säga hejdå till våra "kompisar" där ute...
Majskillen, hans fru & läskkillarna...Mange fick även en ny liten kompis,
som sagt och lekte med oss länge, länge...
Så tycker ju vi så synd om alla så av honom var vi ju tvugna att köpa två påsar med annanas,
fast vi inte ens var sugna...:)
Samma sak gällde läskgrabbarna,
men det var dem värda.

Precis när vi kom till stranden med båten så kom en jättesöt kille fram och började gulla med Ellioth (som vanligt alltså)...Helt plötsligt bara kutar han därifrån och när jag vänder mig om såg jag att alla thailändare spran...Jag fick lite smått panik och tittade ut över havet efter en stor våg, men icke (tack Gud!)...Istället kom det en till longtailbåt och i den satt det två poliser, vilket förklarade saken...
Vi pratade lite med majskillen efter och han berättade att han var påväg fram till oss när poliserna kom. Han fick, som alla andra, fly upp i djungeln, bärandes på sin minst 30-kilotunga "grill"!
Man måste ha tillstånd för att få sälja på stranden och dem flesta har inte det...Tar polisen en då får man böta 500-1000baht och så tar dem ens grejer!
Ni skulle sett paniken, och hur dem gömde sina saker i buskar eller grävde ner dem i sanden...

Nu har vi varit ute och ätit (på vårt lilla hak) och shoppat det sista!
Allt är mycket billigare här i Ao Nang så vi passade på :)
I skrivande stund sitter vi på Mc Donalds, hitade så billigt wi-fi här...30 baht/ 60 min, alltså 7kr för en timme, värt!

Imorgon far vi som sagt till Phuket,
får se om det blir blogg imorgonkväll...

So long folks!

Ellioths outfit igårkväll, en riktig snygging...(och så är tungan ute igen!)
En söt detalj, en liten fotlänk (som han tappade i havet idag)!
Ellioth med en kille vi träffat varje kväll...
Han är helt galen i vår lilla prins,
kommer springandes och pussar och luktar på honom såfort
vi är inom en kilometers radie :)

Ellioth vägrar släppa polisen finger på stranden idag :)
Han har det bra,
han älskar att bada!
Snor, saft & sand,
vad mer behöver man?
Här är det dags för siesta...
Skulle också vilja bli sövd där :)
Manges nya kompis...
Ellioth är helt galen i morfars keps
och mormors solbrillor,
(och så sand förstås:))
Ellioth & "majskillen"!
Så himla kul att så många läser,
hela Manges släkt verkar det som...
och kusin-vitamin från min sida också :)
Fortsätt så,
men jag blir allt lite nervös...
Mange sprang precis fram och frågade om dem stängde,
och fick svaret:
"No close"
:)

7 kommentarer:

  1. Va!!! Har det redan gått en vecka, jag tkr inte det är länge sen ni kom dit. Det är tydligt vad tiden går fort. Jag tkr att det är så trevligt att läsa om vad ni gör om dagarna och kvällarna... Men alltså Sofia sitter ni verkligen och äter McD-mat,, när ni kan äta ris och åter ris.... haha.. Kramizar Ewa

    SvaraRadera
  2. du får skriva en guide bok när du kommer hem ;)

    SvaraRadera
  3. Usch vad jag är avundsjuk på er! Vill verkligen också va med er där nere!!! Nästa år ni åker dit så följer vi med :=) Hälsa alla. Puss o kram Tess och Alex

    SvaraRadera
  4. Hallå bruden.. Ser att ni har det underbart... Har nu blogg.. Och du för varje dator du sitter vid kan du Snälla gå in på min blogg minst en gång om dagen eller iaf så ofta du kan SNÄLLA...
    Min nya bloggadress e: metrobloggen.se/LoveChild
    Hälsa alla..
    Kramar från oss Tre i Tallboda

    SvaraRadera
  5. Ville bara säga att du fått en award ifrån mig!
    Kika in min blogg och se!
    Kram Lynn

    SvaraRadera
  6. ett tips är att ta bort funktionen så man kan klicka på dina bilder så dem blir större och med det kopiera dem, eftersom du har nakenfoton på din söta kille. Finns tyvärr snuskgubbar som ägnar sig att sno andras bilder med deras nakna barn på.

    SvaraRadera
  7. hej ville bara säga att det syns att träningen och allt slit för o få kroppen i trim verkligen har lönat sig,du har ju fått beach body igen:) Kram Bella

    SvaraRadera