tisdag 6 januari 2009

Vi är framme!

När vi klev på planet i söndagskväll var det 20 minusgrader,
när vi landade i Phuket igår eftermiddag var det 32 grader varmt...
Så kallt så snoret fryser till is vid första andetaget vs. vara naken all day long,
det sistnämnda vinner kan jag säga :)

Ellioth var hur duktig som helst på planet,
fick beröm både fån höger och vänster. Kanske var det för att vi hade tre skrikungar runtomkring oss, medans Ellioth endast gnällde lite när vi sög näsan på honom...
Han sov i vilket fall nästan hela tiden,
vi hade ju en liten säng till honom.
Han måste tyckt att det var rätt konstigt ändå,
när han vaknade mitt i natten och det var dag förlängesedan och han fick äta spaghetti med köttfärssås :)

Efter tre timmar med buss, vilka Ellioth sov igenom, kom vi fram till ett superfint hotell i Krabi.
Ellioth tog ett bad det första han gjorde och sedan bad det av ut för middag & lite shopping!
Därefter sov vi alla tre duktigt hela natten :)

Idag har vi varit på min favoritö Poda,
jag behöver nog inte säga så mycket mer utan ni kan kika på bilderna som kommer här nedan... 35 grader i skuggan, vi trivs :)

Nu är vi nyss hemkomna från middag & shopping!
Älskar verkligen Thailand,
dem har allt...God mat, ett klimat som tillalar mig och jäkligt trevlia människor.
Men jag har också blivit påmind om varför jag gillar vintern hemma,
man slipper småkyp :)

Sitter i lobbyn nu, det är här det finns wi-fi, men det kostar lite,
inget som drabbar en fattig iofs :)
Mange sitter bredvid och läser Moore och dricker whiskey,
och Ellioth ligger uppe hos mormor & morfar och sover...
Ska strax gå upp och se på en film!

Hoppas jag har läsare kvar efter "uppehållet",
och tack för alla kommentarer :)
Fortsätt så!

Vi på flyget...
Ellioth sover i sin lilla balja :)
vår superbreda säng!
Ellioth fräschar upp sig efter den långa resan...
Ellioths första shopping på Krabi :)
Två jetlaggade killar :)
Redo för att inta beachen :)
Ellioth och morfar tar en morgonwhiskey på balkongen
Grabbarna på beachen
Finns det ord? Vattnet, landskapet, bebisen...
En söt apa håller Mange i handen,
senare hoppade han upp i Ellioths knä
vilket jag tyvärr inte hann få kort på...
Poda
Förstår ni varför jag älskar min paradisö?
Sov så gott i 2,5 h på stranden
Nej, han står inte i garderoben, utan på toan :)
Man kan öppna den från två håll :)

Bye sålänge,
försöker uppdatera imorgon också!
Kika in vettja :)
Nu är det godnatt här!

9 kommentarer:

  1. du blir mer och mer lik din mamma, samma hals!

    SvaraRadera
  2. haha, skippa luggen, du ser ut som en mullig tant...

    SvaraRadera
  3. ooooooooooooooohhh vad avvis jag blir, jag vill åka NU NU NU!!!!

    SvaraRadera
  4. Hej,hej!! Vad bra att resan gick bra, och kul att ni har kommit fram!. Roligt att ni redan har hunnit med lite shopping, Ellioth´s foppa tofflor super snygga, vilket snyggt halsband det åxå var.Här hemma är allt som vanligt nästan.Nu här i kväll så har det gått över till plusgrader, minusgrader var det mitt på da´n. Ha det nu så jätte trevligt. Hälsa familjen och mormor och morfar..Kramizar Ewa

    SvaraRadera
  5. vi hoppas att ni hr det underbart men det ser jag ju att ni har!!! fortsätt med det!! här hemma är det nu lite varmare. men is och snö det har vi! många stora KRAMAR från Marielle, Thomas och Kusinerna

    SvaraRadera
  6. Ellioth är så lik dej på familjefotot på planet =) Kul att han klarade resan så bra. Det ser verkligen härligt ut på stranden *avis*

    SvaraRadera
  7. Och varför skulle vi vara avis på det där när vi har 2 plusgrader och slask här hemma?! ;-) Hoppas ni har det fortsatt bra!

    SvaraRadera
  8. bikinipics tack... måste se hur det ser ur efter all träning, barnmage blablabla...

    SvaraRadera
  9. Vi har det jattebra i Khao Lak dar vi ska vara i tva veckor. Ni verkar ha det fint ocksa.

    Varfor skriver du att mitt barn ar en skrikunge. Lite onodigt minst sagt

    SvaraRadera