torsdag 1 januari 2009

2008- året som gick!

Jan-Feb:
Jag var sjukskriven och dessa två månader vara bara en lång väntan!
Jag var hemma & bara var fet, medans mamma & pappa njöt på sin semester i Thailand som även vi skulle varit med på! Kändes tungt, men samtidigt skulle inget kulla mäta sig med vad vi snart skulle få uppleva...
Mars:
10/3 hade en liten kille bråttom ut och kl 18.19 bestämde han sig för att entra världen, 3410g och 52cm mätte vår guldklimp!
Denna dag kom att förändra våra liv för all framtid!
Resten av månaden bestod i att amma, byta bajsblöjor & ha vänner på besök.
Vi försökte även att slå oss tillro i den nya vardagen!


April:
Det började bli vår och vi njöt av vår lilla kille för fulla muggar!
Vi insåg att vi nog fått världens snällaste kille, han gillade alltid läget!

Maj:
Pappsen blev 25 år och det firade vi med att åka på kryssning!
På båten sov Ellioth sina första hela natt...
Jag försökte även att börja "mitt nya liv" men misslyckades :)

Juni:
Jag njöt av sommaren & mammaledigheten, gick promenader & käkade massvis av jordgubbar!
Ellioth blev även döpt den 14 juni i Stjärnorps kyrka med massor släkt & vänner närvarande!
Juli:
Vi började med att vara husägare i två veckor då mamma & pappa var i Grekland!
På det blev det Varamon, Öland & Tjörn- dvs massor sol & bad och så en sväng på Liseberg!
Augusti:
Jag blev 24 år och det firade vi med att åka till Turkiet!
September:
Jag började mitt nya liv och vi köpte lägenhet!
Hösten började smyga sig på och vi umgicks mest med vänner!

Oktober:
Denna månad bestod mest av GI-metoden och en massa träning!
Utöver det så var det höstpromenader & Busfabriken som var ett återkommande inslag i vår vardag!
November:
Jag började jobba på både LIDL & Lindorff.
Ellioth fick uppleva sin första snö och fick inviga nya pulkan!
December:
Vi firade att vi varit förlovade i ett år, Ellioth blev utnämnd till Årets Charmtroll och jag kände av jordbävningen :)
Ellioth har krypit i ett par månader, står nu lull & har tungan ute alla av sina vakna timmar!
Ellioth har upplevt sin första jul & sin första nyårsafton!
Vi längtar till Thailand :)




Var ju tvungen att göra som alla andra och sammanfatta det gångna (stavning någon?) året!

2 kommentarer: