torsdag 22 januari 2009

Nai Harn!

Idag då...
"Same same" som det säger här nere- "but different" :)
Vi åkte iväg till en strand "några kullar bort" idag som heter Nai Harn,
jättecharmig!
Det fanns fortfarande solstolar men det var inte alls så mycket turister som det är här!
Ellioth fick träffa sina älskade hundar, ja han är helt galen i hundar, men idag blev han lite rädd...Skakade som ett litet asplöv när vi ställde ner honom vid en söt liten tysk vovve! Tror det var för att en hund skällde åt honom häromdagen...
På tal om den här tyska vovven,
hans husse & matte fick betala lika mycket för hunden som för dem själva för att ta med den hit ner...galenskap skulle jag kalla det! Iofs ser väl dem sin hund som jag ser Ellioth, och visst, då är det okej :) Can´t live without him!

På eftermiddagen tog vi en lååång siesta vilket var välbehövligt!
Man blir ju såå himla trött av att vara i solen, hur nu det kan komma sig?
Någon som vet?
Ellioth är ju tröttfisen nummer ett och älskar att sova...Det spelar ingen roll vad klockan är, sover vi så kan han också tänka sig att sova lite :)
Undrar hur det kommer gå med tidsomställningen när vi kommer hem, för er som missat så ligger ju vi 6 h före här nere, vilket innebär att dygnet kommer bli 6 h längre den dagen vi kommer hem :S
Hit gick det ju förvånadsvärt bra,
antagligen för att det blevläggdags sex timmar tidigare och just för att han älskar att sova :)
Aja, we´ll see :)

Nu ikväll var vi iväg och käkade hela gänget,
och på det fick jag lite "mama-off-time" för att fixa mina naglar...
Så numera är jag ägare till ett par superfina händer med gel-naglar!
Väldigt konstigt att skriva på tangentbordet nu bara sådärför blir det inte mer text idag,
ni får njuta av bilderna istället!

So long folks!

(Förrsten var tv4 här på hotellet imorse och filmade för Semestersvenskar...Men vi fick inte vara med :))

Stannade på wievpointen påväg till Nai Harn...
Här ser ni Karon, Kata & Kata Noi Beach...
Pricken & vår taxikille Nai Harn Gänget badar
Lunchtime!
Haha, såhär gott sover man i värmen :)
"Titta, vov-vov!"
Spanar vovvar Med tysk-vovven!
Jo, han spanar vov-vov här med :)
Köra farmor är skoj:)
Jag ska få naglar...
...Resultatet!
Rätt fint för att vara nagelbitare va :)?



2 kommentarer:

  1. haha det ser ut som en snopp sticker ut under din kjol...fina naglar iaf. =)

    SvaraRadera
  2. Om sandalerna inte är för smala för mina knubbiga fötter så vill jag gärna ha det. Och i så fall kanske en storlek större än dig.
    Kramar till er alla från stora syster

    SvaraRadera