måndag 26 januari 2009

Utflykt

Ja, som sagt bestod dagen av vår lilla moppetur...
Eller lilla och lilla,
10 mil avverkade vi ungefär :)
Behöver jag säga att jag har träsmak i rumpan :)?

Vi började att åka upp till Big Buddha, en stor (ny) staty med sitt tempel som ligger uppe på ett berg. Jag kan säga att upp gick hur bra som helst, men för att jag tog mig ner får jag nog tacka Buddha han själv...Jag köpte mig nämligen ett lyckoarmband uppe i templet och utan det hade jag nog aldrig kommit ner. Men det gjorde jag, flertalet tårar senare :)

Vi for vidare, åt andra hållet...Käkade en supergod & superbillig lunch inne i Patong för att sedan åka vidare till "vår" strand Laem Sing. Det var stranden vi spenderade vi spenderade dem mesta av våra dagar sist vi var här men jag blev mäkta besviken idag... Alldeles, alldeles för mycket tursiter hade nu hittat dit...Det var ingen liten oas längre, utan rena turistfällan...Blä!

Efter den besvikelsen åkte vi in till Patong igen och beställde en tavla...
Den kommer bli urläcker och ska pryda ena vardasrumsväggen i vår nya lägenhet,
tjoho :)
Blev lite förvirrad när vi var påväg hem och svängde in på en gata som heter Bangla Road...Helt plötsligt körde jag på höger sida (jag följde efter en bil som också svängde in på denna gata) och det gjorde dem andra bilarna också. Jag körde till kanten och frågade en taxichaufför om det verkligen var så att jag nu skulle köra på höger sida och han log och nickade...Jo, men på en gata i Thailand kör vi högertrafik vettja...
Lika smart som när den thailändske kungen ändrade till vänstertrafik bara för att han fick en högerstyrd bil av England, bra där. Ego? Nejdå, bara maktgalen!

Nu till kvälen har vi varit på en svensk restaurang, och ja, det är faktiskt gott det också...Vi har varit här så länge nu, och vi går aldrig ut och äter hemma, så då får man äta svenskt här.
Det hände något stortpå restaurangen:
Ellioth tog sina första steg, och dem var tre stycken dessutom :)
Stolt morsa!
På det fick han för första gången i sitt liv täffa en elefant och gissa vad han säger?
Jo, "vo-vo"...Han tror att allt som rör sig, och inte är människor, är hundar!
Han älskar som sagt hundar (dvs fåglar, elefanter osv) bara dem inte kommer för nära!

Nu måste jag kurera min rumpa,
så godnatt!
Jag (den lilla lilarosa klutten) & Big Buddha
Rätt nice utsikt däruppifrån (minus taket då...)
Mango (nya smeknamnet) och small(?) Buddha
Jag & min currysoppa på haket längs vägen
Utsikten:
Gulcurry-soppa med kyckling,
ris, & en sprite
Dem bjöd på efterrätt, mums Laem Sing
Första etappen avklarad
(påväg upp till mopparna från Laem Sing)
Kamala Beach (här bor mycket svenskar)
Det här är smart tycker jag,
då vet man hur länge det är rött...
På vissa ställen hinner man nästan ställa moppen
och gå och ta en kaffe :)
Söt skylt :)
Ellioth träffar "vo-vo"
...Ja, den här dagen kan nog räknas som vår lilla honeymoon :)
Haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar